Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Maria - 21 september 2009 07:12

Ja, en annan skulle ju ha jobbat i helgen ,men lite sent påtänkt kom jag på att ta ledigt då jag har många plustimmar att ut.Och jag fick tag  i en vikarie som mer än gärna jobbade,så ett tack till dig!!

Här har det varit full rulle hela helgen,som det alltid är hos oss.Jag känner mig pigg igen (tack och lov),men nu har lilla sonen drabbats.Hans flickvän har varit här hela helgen,så hon har säkert blivit smittat även hon.

I Lördags morse vad maken ute och jagade ,inget rådjur miste livet denna gången heller.Jag vad i trädgården hela Lördagen och kantklippte och rensade upp allt som tyvärr redan börjat att vissna.På Lördagkvällen fick vi ett lite hastigt påkommet grillbesök av Carina och Boris.Som vanligt hade dom ett gäng goa Eklövare med sig,denna gången Siri , Ewa , och Ella! Mina 2 hanar blev nog allt lite förälskade i Siri,men vem blir inte det hon är en så härlig hund.Kyssja det är dom alla ,men det är något visst med Siri!

Söndagen tillbringade jag tyvärr får jag säga( i det fina vädret )  på vårt företag och pysslade med bokföring och diverse andra kontors göromål.Hade som vanligt samlat på mig en hög,Oskyldig men det har varit så vackert väder så man vill inte sitta inne och jobba.Men som dom säger.  Själv göra ,själv ha.  Ja,ja nu är det lungt på den fronten ett tag i alla fall.Väl hemkommen så får vi besök igen.Denna gången vårt lilla barnbarn Anthony och mamma Kae.Så fram med grytorna fixa middag och sedan barnbus så det stod härligt till om detSkrattande.

Det är många som kommenterat mina hundbäddar.Så jag vad nere i min lilla djuraffär och köpte ytterligar 2 dynor i Lördags.Den ena ville svägerska ha till sin Golden  och den andra köpte jag till en annan hundvän.Tyvärr så finns det inga av de stora dynorna kvar.Affären vad tvungen att köpa ett "set" som bestod av 2 dynor av varje storlek.Men dom skulle kolla om dom kunde få köpa in några av de stora dynorna om det nu är ännu någon som vill ha. (Dynfortsätttning följer )Dom är såååå himla härliga och hundarna bara älskar dom och kan man då hjälpa någon annan som vill ha en dyna ,så gör jag det mer än gärna.....What are friends for.....Tungan ute

Ha nu en riktigt härlig sensommardag go vänner för det tänker i alla fall jag ha!!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards