Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Maria - 15 september 2009 07:20

Jag är nog en höstmänniska tror jag .Behagliga temperaturer hela dagarna,och vackra färger i vår natur.Och sedan svampen...ja inte för man har hittat så mycket hittills.Men vid vår skogspromenad i går förmiddag ,såg jag att trattkantarellerna nu har satt fart att växa.Tycker nog om allla våra årstider,det är något med alla de 4 årstiderna.Varma långa sommarkvällar...härligt.Är inte mycket för att ligga på stranden och bli brun och fin.När man var yngre låg man och "pressade" hela dagarna och egentligen pinades,Flörtför brun skulle man bara vara !!!Våren ,ja den är också härlig när allting börjar att byta färg från grått, brunt och tråkigt till lite ljusgrönt.Och sedan denna vinter.Ja ...har man bara kläder efter väder så har även denna årstid sin charm.Att se ett gäng tokiga hundar busa runt i den första snön...en härlig syn.Glad

Jag är en människa som alltid är väldigt varm av mig,trots att jag är rökare.Men igår kväll och nu idag känner jag mig lite frusen och ruggig.Tror det är en förkylning på gång(eller kanske svininfluensan....... hehehe).Svider och river lite i halsen,ja det är nog tyvärr en förkylning på gång.Inte så konstigr,den brukar komma som ett brev på posten när barnen har börjat skolan igen och drar hem nya små bakterier.Men,men det är bara att acceptera läget ,inget man kan göra åt det ändå.Rynkar på näsan

Fick ett trevligt besök igår.GladDet va Tyzons bror Dizel med matte Jennie och lillmatte Linn som kom över på en fika.Äppelpaj med vanijlsås blev det,inte så ofta vi äter paj i vårt hus.Konstigt,men det är bara jag som gillar desserttpajer, men matpajer går hem hos de övriga familjemedlemmarna.En trevlig skogslunk blev det även såklart .Skulle lånat Jennies minneskort och lagt över bilder från i Söndags på Sofiero,men se det glömde vi.Jag hade inte min kamera med ,men Jennie tog lite foton som jag skulle vilja ha ,men,men dom liggger väl kvar i kameran tills vi träffas nästa gång ,får man hoppas.

Dagen här hos oss ser ut som den brukar.Dvs ,hundarna har fått mat,sonen är uppe och på väg till skolan.Jag sitter en liten stund vid datorn medans maten sjunker hos hundarn,och när det är gjort blir det den sedvanliga skogspromenaden.Och vet ni....den stunden på dagen är den bästa!!!Tungan ute

Ovido - Quiz & Flashcards