Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under februari 2013

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningom,men bloggen....hmm där har jag inga ursäkter.

Men bättre sent än aldrig..

Idag har vi haft vårväder ,här nere i Blekinge med sol och 10 grader varmt.. Vi har varit ute i stort sett hela dagen,så hundarna har redan sagt ,godnatt.

Sist jag bloggade hade Ambra parats,men hon gick tom,och vi kontroll visade det sig att hon hade en kraftig boreliainfektion,som krävde en 40 dagars behandling.Men nu är hon pigg och kry igen, och kommer att paras på nästa löp,som väntas bli i April. En stilig hane har vi hittat till henne,mer om det när det börjar närma sig. Bilder på damen ,tagna igår,så riktig nya,faktiskt .

     


En ny hund har flyttat hit till oss,Majja född i Sptember -12.Hon ska för övrigt göra sin premiär i utställningsringen på Söndag i Hässleholm. Vi har legat i hårdträning inför detta,men jag kan väl inte säga att det gett resultat,precis.. men det är väl det som är charmen på en valputställning,att där händer både det ena och det andra. Bilder på henne.

     


Majken har hunnit fylla 1 år och varit och röntgats.Tyvärr har hon en 3 på vänster framben,men fri bak.Hon skadade sig allvarligt efter ett hopp från ett berg i somras.Hon opererade då sin högra sida,men jag tror nog att även vänster fick sig en törn då.Efter en lång rehalibitering,med simmning mm är hon helt ok nu,och har inga besvär från vare sig skadan eller sin 3:a Bilder på damen .    


Abbe har hunnit bli dryga 1,5 år,och växt till sig till en riktigt snygg yngling. Han kommer förhoppningsvis att meriteras i ringarna i sommar,och även Mh beskrivas.

   

Lovis,ja min älskade Lovis,vad vore livet utan dig ? Där matte är,där hittar man Lovis,nja...om ingen öppnar kylskåpet förståss. Totalt urfälld för tillfället.

   


Inga valpar har det blivit här på gården,men väl ett litet lamm som kom nyårsaftonskväll.Ungdomarna har döpt honom till Farbror Bosse !!! Vi har 38 tackor,och jag tror nog att de flesta är dräktiga,så han kommer inte att vara ensamt lamm så länge till.Ett par av de äldre tackorna är astronomiskt tjocka,så jag hoppas på att par trillinglamm,inom snar framtid.

Ett par hönor,närmare bestämt 5 st,kommer att bosätta sig i hönshuset till våren. Maken ska hämta sig en ny jaktkompis nästa helg,en svensk vit älghund. Lilla Lexi som vad tänkt som jakthund,vad tyvärr skotträdd,så hon bor numera hos vänner. Tja ..det vad väl det hela,inga större sensationer inte,och skönt är väl det.

Kan passa på att be er som vill ha era hästar här på bete till sommaren att höra av er. Vi håller på att planera lite smått inför betes säsongen,så vi inte lovar för många.

Lite reklam för Sennenträffarna.Nästa träff är här hos oss på gården Söndagen den 10 Mars,se mer information på Sshk hemsida.


Ovido - Quiz & Flashcards