Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Maria - 12 september 2009 07:56

Japp,så vad det Lördag morgon och jag gick upp alldeles för tidigt.Maken brukar väcka mig kl 6,30 på vardagarna.Idag vaknade jag kl 7 och undrade varför maken inte väckt mig,så jag snurrar ner för trappan och skäller lite på honom.Det är Lördag svarar min kära make ,och du kan sova om du vill.Ja, ja har jag gått upp kan jag inte somna om ,så nu är jag vaken och pigg.

Kanske bra det då får man lite gjort även idag,för här finns alltid att göra.

Bada Tyzon ska jag göra,skulle gjort det igår men tanden satte stopp för det.Och tur va väl det,för han hittade Kallinges ända kärr som inte är uttorkat och tog sig ett kvällsdopp igår .

Så han stinker och luktar härligt kan ni tro.

En vända ner till affären får jag också ta och göra.Maken är och vittjar kräftburarna så lite krondill får inhandlas till ev kräftkok.

Ett par fönster till kan behövas putsas och lite nya gardiner ska hängas upp och strykas.

Önskar er alla en trevlig Lördag och helg.

En bild på mannen som ska till Sofiero får avsluta inlägget idag!

  

Ovido - Quiz & Flashcards