Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 27 augusti 2011 17:47

Idag är det så att säga "halvtid"  .Valparna är 4 veckor idag ,så halva tiden har redan gått,alldeles för fort.Alla mår bara och har i veckan avmaskats,och börjat att äta "riktig" mat. Lite trögt får jag väl lov att säga, är det att få dom att äta mat,då Charp har rikligt med mjölk. Igår vad första valpköparen här och hälsade på sin valp ,Hane 1 som fått heta Amos.Hon skulle jobba nästa helg,och ville så gärna se sin lille,körde från Stockholm fram och tillbaka en resa på lite över 100 mil.

En hanvalp och en tikvalp finns kvar att tinga,då jag fått ett återbud på en valp,då hussen i huset skulle ut på utlandstjänst i 1 år.

Osorterade bilder från dagens utevistelse får avsluta en kort blogg.


                                 

Av Maria - 25 augusti 2011 18:30

Ber om ursäkt att jag varit så dålig på att uppdatera bloggen.Framförallt till er blivande valpköpare som så gärna vill följa era små nya familjemedlemmar.Men här kommer en serie bilder tagna häromdagen då valparna vad ute för första gången.

                                               

Av Maria - 18 augusti 2011 10:19

Idag fyller Ambra 1 år.Min älskade ,saknade Tyzons dotter.Tre små valpar vad det som såg dagens ljus idag för ett år sedan.Mamma Ekoxens Olli Smilla,och pappa då Eklövens Hurry Up Harley "Tyzon"

Försökte få till lite dags färska bilder på födelsedags barnet,inte lätt.Speciellt inte med nyklippt,blött gräs.

Skickar Grattiskramar till brodern i Karlskrona,och systern i Skåne,vi ses på Söndag ju på en liten valpträff.


                 





Av Maria - 17 augusti 2011 17:20

Lite blandade bilder från valplådan,där det nu börjar bli lite liv och rörelse.De små staplar omkring och är mer och mer vakna och nyfikna på sin omgivning. Småbiter lite i varandra, och i oss när vi sitter hos de små underverken.Och sitter i valplådan gör jag då åtskilliga timmar om dagen.Man ska bara titta till dom,sedan blir man sittandes en bra stund.Men jag njuter så av de små,tiden går alldeles för fort tills de ska flytta till egna hem.

                                                     

Av Maria - 13 augusti 2011 20:17

Har fruktansvärd tandvärk,så jag höll på att glömma tvåveckors bilderna på valparna.Men här kommer dom i osorterad ordning.


                                 

Av Maria - 12 augusti 2011 11:22

Håller på att utforska skogarna runt omkring gården på jakt efter skogens guld,kantareller.Har väl hittat ganska så mycket,vill jag påstå.Jag har inget ,och då menar jag inget lokalsinne så det blir till att följa stigar och hålla sig intill grusvägarna här runt omkring.Igår kväll vad vi ute som vanligt och letade svamp, med de stora hundarna.När vi kom hem gick vi på baksidan av huset ,där vi har en björkbacke/alle`,och se på fanken.Kantareller ,växer 10 meter från huset ,och stora vad dom.Vad tvungen att ta bilder på det vi hittade,och framför allt på en jättekantarell på hela 92 gram.Ja...jag vägde faktiskt den för jag har aldrig sett en så stor kantarell.

    


I helgen är det så dags för hundutställningen här i Ronneby Brunnspark. Ingen hund ska jag ställa ,men väl bänka mig vid Bernerringen på Söndagen för att heja fram mina vänners hundar.

Valparna växer och frodas,och har nu öppnat ögonen.Staplar omkring på vingliga ben i valplådan,dom är helt underbara.

Det är väl bara tik 3 Lillskruttan,som inte tar sig.Så vi ska till vetrinären på Måndag med henne .Trots stödmatning och all tänkbar vård,vill hon inte riktigt.  

Lite blandade bilder från gårdagen, får avsluta dagens blogg.Ni som har Facebook har redan sett dessa.

Ha en trevlig helg ni alla ,och ett stort   Lycka Till   ni som ska på utställning i helgen.


         

Av Maria - 7 augusti 2011 11:53

Igår vad valparna redan 1 vecka,och de skulle väl ha blivit 1 veckas bilder. Men det får bli 1 vecka plus en dag bilder istället.Maken min fick aggera hjälpreda vid fotograferingen.  

Allt bra med de små guldklimparna,om än varmt och klibbigt för resten av hundarna.Inatt och nu på förmiddagen har vi haft ösregn ,samt åska med det är fortfarande varmt ca 20 grader.

Bilder nedan samt vikter på de små.


                       

Av Maria - 5 augusti 2011 15:39

Idag är det dags för Fredagsmys,men det har jag varje dag nu i 8 veckor.Ja.....snart bara 7 veckor till,då de små liven redan blivit 6 dygn . Allt bara bra med de små,det är väl bara "Lillskruttan" vi är lite oroliga för fortfarande,men hon ökar så sakta i vikt.

Nästa helg är det utställningen här i Ronneby.Ser ni någon som går omkring runt Bernerringen med ett fåningt leende på läpparna ,och en gloria runt huvudet,så är det jag .  

Bjuder på en blandad påse Valpfredagsmys nedan !

Lovar jag ska gå på en fotokurs,efter denna valptiden   


                        

Ovido - Quiz & Flashcards