Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria - 4 februari 2012 20:08

Snön vi fick för ett litet tag sedan ligger kvar,och någon cm till har det kommit.Riktigt kallt har vi det ,med nordliga vindar. Nu ikväll är det helt stjärnklart och 12 minusgrader. Men så skönt det är att slippa all lera och grus som vi haft tidigare denna vinter,och rena fina hundar.

Abbe och Ellebäckens allra första valpkull vad 6 månader den 30 Januari,jösses vad tiden går fort.Tycker det vad inte länge sedan man satt i valplådan och fick se de små grynen komma till världen . Vägde Abbe idag och han väger 34 kg.

Lovis vad ju parad med Brunnstorps Rumbo,men ultraljudet visade att hon vad tom ,tyvärr. Lovis kommer inte att paras fler gånger,utan hon ska bara vara goa,härliga helt underbara Lovisen.

Lite nytt har vi på gång här på gården,mer om detta lite längre fram.

Jag har gjort något jag grubblat och funderat på länge. Jag har sagt upp mig från mitt jobb som undersköterska sedan ca 20 år tillbaka,de sista 16 åren natt på ett psyk/demensboende. Sedan vi flyttat upp här på gården, och vi började jobba som familjehem på uppdrag av socialtjänsten,så hanns det inte med att ha två jobb,hundar,och övriga sysslor,jag sköter ju bokföring mm på vårt företag. Och  jag måste säga att det känns så mycket bättre att inte ha all denna inre stress med att hinna med allt som skulle hinnas med. Och ändå alltid känna att man aldrig vad färdig,och kunde koppla av. I och med att vi bor lite avsides så att säga, så är det ett himla körande till skolor mm.Alla tre barnen går på olika skolor och har olika tider,så det är tågtider och busstider hit och dit som ska passas. Men jag trivs och mår så oförskämt bra med mitt "nya liv".

Många härliga promenader med fika i ryggsäcken blir det,och många foton blir det. Ett "litet" axplock av alla bilder avslutar denna Lördagskvällsblogg.Må gott ni alla !!


                                             

Ovido - Quiz & Flashcards