Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 30 januari 2009 16:41

Pernilla Svedjeby håller på att hjälpa mig med en ny hemsida.Ska bli kul att få en ny i och för sig har jag ju bara varit ute på nätet i en vecka,men tycker att Zoomins sida är lite tråkig.Idag ska mannen och jag gå ut och äta MUMS.Min gubbe har ett eget företag MaPaKyl&Värmepumpsservice AB det är fördelar ibland.Nu har han varit på en resturang här i Ronneby och dom ville bjuda på en middag som tack för snabb och proffsig hjälp.Och det tackar man inte nej till,det är väl en av de få fördelar det är att ha eget.Några 7-4 tider va längesen man såg till snarare 7-????.Men men det visste jag om innan vi startade och jag klagar bara lite.Men visst är det jobbigt ibland med hem , hus,barnoch hundar när man inte har någon hjälp och man själv har 2 jobb.Jag jobbar ju natt på ett demensboende i Ronneby och sedan sköter jag alla papper ,löner bokföring  mm på vårt företag.Men va tusan jag är frisk och kry har underbara hundar och en härlig familj och en stor bekanskapskrets vad mer kan man begära av livet??? Skulle kanske vara en stor lottovinst eller??? Tog lite nya bilder inne idag ,men som sagt va så är jag en urusel fotograf och har en gammal dålig digitalkamera så det blir som det blir.Ska bli en ny systemkamera så småningom kanske när lottovinstenkommer Hi hi.Ha det bra, nu ska jag göra mig fin för kvällens aktiviteter

Av Maria - 29 januari 2009 17:10

Jag är en av de människor som lider av migrän.Jag brukar säga att jag har 3 sorters huvudvärk,vanlig värk,spänningsvärk och till sist men den värsta migrän.I går kväll började min migrän,jag kan inte ligga ner utan måste sitta med huvudet fritt ,och det måste vara tyst och mörkt.Har inte sovit inatt utan bara vankat av och an och bara väntat på att det ska släppa.Men ack nej ,har haft ont i dag med och jag hade tid hos veterinären i Nättraby.Med mycket möda och stort besvär körde jag dit och Tyson fick sin spruta och Lovis sin manikyr. Nu är det lite bättre tack och lov va ute en runda med de stora och hämtade posten till företaget(vi har postbox på Konsum).Lilleman Tyson han mår inte bra ,han kräks kan nog vara sprutan eller? Så synd om honom tror att de stora tycker det med för dom ligger hos honom hela tidenHoppas han blir bra till imorrn .Ha en trevlig kväll!!!!

Av Maria - 28 januari 2009 17:12

Nu har jag precis badat Tyson.En vettskrämd liten stackars valp,men efter en stund kom han på att det va nog inte så dumt ändå. Vi ska till veterinären i morrn för 12 veckors vaccinering,och Lovis ska med för kloklippning.Att klippa klor eller bada,borsta Lovis är en kamp om liv och död,hon bara avskyr det.Mattis däremot bara myser när man pysslar med honom Tyson går det också bra med.Undrar om tikar är lite speciella på det området?Men det går bättre och bättre med borstningen,men klorna får vet ta.Carina provade att klippa en gång när hon va här ,men hon gav upp.Nu luktar Tyson riktigt gott.Han har en förmåga att alltid gå under Mattis när han kissar,så hur många gånger han kissat på honom vet jag ej.Roligt att det är flera som hittat till min hemsida,ska få lite hjälp att göra en ny så småningom.Ska försöka få tag i en systemkamera,har bara en digital som inte är så värst bra.Kul att kunna ha med när man är ute och se om man inte kan lyckas ta några hyfsade bilder.Är väl inte världens bästa fotograf nä snarare en av de sämsta,så därför får det vara en kamera som sköter "sig själv".Ha en bra kväll så hörs vi


Av Maria - 27 januari 2009 20:52

Idag har jag och Tyson varit på Eklövens Kennel och hälsat på.Carina har ett syskon tillTyson som heter Lisa.Jisses vilket yrvädet aldrig still.Hon påminner mig om Lovis när hon va i samma ålder full fart.Att försöka fota kunde man bara glömma det är därför jag har så lite och dåliga kort på Lovis.Jag älskar att vara hos Carina,och hennes underbara 10 Berner Sennen hundar.Är nog lite avundsjuk då jag bara har 3 st ,men men man vet aldrig.Mannen i huset hotar att flytta om jag köper fler hundar men sista ordet är inte sagt i den frågan än.Nu ska jag köra stora sonen hem,hans bil är sönder igen!!!!!Vi hörs en annan dag

Av Maria - 26 januari 2009 20:55

Ja idag va det Måndag,inte roligt.Jag är alltid så trött på Måndagar.Har varit i Karlskrona idag och shoppat lite.Va på Rusta en farlig affär ,va mycket roligt dom har .Köpte lite nya mattor ,av någon konstig anledning går mattorna åt som smör just nu(kan det va Tyson valpen?)Ja i alla fall blev det 3 nya passade på att köpa ett par till Carina också hennes mattor har också en rykande åtgång.Fick sedan ett ryck att bara rensa upp på mitt skrivbord och sätta in allt i pärmar sånt som jag tänkt göra länge.Oj va bra det blev ,nu har man ordning på alla papper på hundarna och allt annat som legat ett tag.Ska se om jag lyckas lägga in en sommarbild på Lovis och Mattis,vi får se om det går .Vi hörs

Av Maria - 11 januari 2009 18:06

Jaha då har man sin första blogg då, och vad gör man med den då?Jo man visar lite fina bilder på mina vovvar

Av Maria - 11 januari 2009 18:01

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards