Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under november 2010

Av Maria - 26 november 2010 09:54

!4 dagar sedan jag skrev något här i bloggen  ,men vi lever och mår bra både människor och djur.

Vi flyttade upp till gården förra helgen,så nu är vi "bönder".  

Ska få mitt internet ,samt digitaltv`n inkopplad idag ,är det lovat.Så ett lite längre inlägg och nya bilder kommer.

Ha en härlig 1:a advent i vårt vinterland,ni alla goa vänner.  

Av Maria - 5 november 2010 12:49

Nu vad det ett tag sedan det blev något skrivit i bloggen. Men här är det massor av saker på gång med flytt mm.Fallet i trappan häromveckan tog värre än vad jag först trodde.Ett par revben på höger sida i ryggen, har fått sig en regäl törn.Därför tycker jag att det mesta går i "snigelfart" för min del just nu.Annars är allt bara bra med både människor och djur.Lilla Ambra vad 12 veckor i Onsdags,och Noomi har hunnit bli 5,5 månader. I morgon fyller Tyzon 2 år,skickar ett GRATTIS till alla hans syskon.

Till helgen är det så dags för utställningen i Växjö igen.Jag ska inte ställa någon av mina hundar,men funderar på att åka upp och titta.Vi får se hur det blir med tiden till det.

Hösten har kommit till Blekinge,med ömsom sol, och ömsom regn.Mestadels regn tyvärr. Idag är det en mörk ,trist ruggig dag ,med mestadels regn.Men för en liten stund sedan vad det uppehåll,och solen stack fram en liten stund.Passade på att ta med kameran ut, för att lite bilderi vår numera "lerträdgård". Ska bli skönt när vi kommer upp till gården ,så man slipper detta skitiga elände.

Lite bilder från "amatörfotografen" på hundarna får avsluta veckans blogg.

Till er alla som ska ställa er hundar i helgen ,säger jag   LYCKA TILL  


                              

Ovido - Quiz & Flashcards