Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Maria - 29 september 2009 08:18

Solen skiner och jag får passa på att sitta en liten stund vid datorn ,medans hundarnas frukost lägger sig.Sedan bär det av på en långrunda i skog och mark för vår del.Dom som känner mig vet att jag har ett väldigt dåligt lokalsinne.Maken skojade häromdagen att jag borde ha ett pejlhalsband på mig ett sådant de har till jakthundar.För när jag då går vilse (vilket händer)så kunde han bara pejla in mig .Ja ,ja ,han kan få till det ibland.Men det vore kanske ingen dum ide.Men här i skogarna där jag bor brukar jag inte gå vilse,och tusan vore väl det om jag  nu skulle lyckas med det,då vi har bott här i 14 år.Men säg inte det, jag har som sagt var lyckats med det förrOskyldig

I mitt förra inlägg blev en del namnlösa som vad med på bilder och sennenträffen.Men se det har vi kollat upp nu.De två hanarna med matte och husse heter Orville och Poppe och bor hos Inger och Kent.En länk till deras egen sida har lagts till bland länkarna.Har även lagt till Lena på Clangulas.Har en himla massa länkar på min hemsida,och har inte en aning om eller har träffat en bråkdel,av dom men här på bloggen är det inte så många hittills.Men skulle det nu vara så att någon vill läggas till eller tas bort så får ni "hojta" till.Tungan ute

I kväll är det dags att gå på ett nattpass igen,så i morgon sover man väl förhoppningsvis.Det är lite si och så me det där sovandet efter nattjobb.Det går i "vågor" ibland sover man bra och ibland mindre bra.Och när det är de mindre bra sovpassen är man helt "borta " i huvudet,men jag tror det är så för de flesta som jobbar enbart natt.Och jag tycker det uppvägs av all ledighet man har mellen nattpassen och att det alltid är någon hemma hos hundarna.Förr var det nattarbete för att jag skulle kunna vara hemma med mina barn och inte behöva lämna bort dom så mycket till dagmamman.Tänkte bara jobba natt ett tag tills barnen blev lite större ,men det har blivit i 14 år nu och jag trivs som fisken i vattnet med det!Har ju ett dagarbete också som lite allt i allo på vårt företag ett arbete som jag kan göra när det passar mig.Och när jag är nere på firman har jag alltid hundarna med ,ja eller i alla fall någon av dom.

Här hos oss är det lungt på aktivitetsfronten nu ett tag.Men nästa månad är det lite på gång.Mh-test med Mattis,utställning i Bräkne-Hoby med alla tre hundarna och sist men inte minst Växjö för Lovis och Tyzon.Sedan är det slut med utställningar för vår del,men jag funderar att åka ner till Malmövalp och bara titta och bli ännu mera "valpsjuk".Går som sagt var i tikvalpköpartankar,har lämnat mitt intressse hos en uppfödare,men vi får väl se om det blir någon liten valpis till mig Glad.Får hoppas det.Har mycket semester och massor av plustimmar att ta ut på mitt arbete ,och har sparat dom till en eventuell liten valp.Vill vara hemma när jag tar en ny hund,har varit så med de andra och vi sover tillsammans det första tiden.Tokigt säger en del ,men tyck det då jag tycker det känns bäst för mig.Har ju ett sk hundrum bredvid vårat kök så där har jag legat med de övriga tre när dom var valpar tills de "bott in sig".Ganska mysigt faktiskt,och de som har varit ganska komiskt är att de stora också sovit med mig och den nya valpen,trång men hu så mysigtTungan ute.

Nähä,nu har maten sjunkit ner så nu blir det gummistövlar och en svampkorg(skam den som ger sig) och svampletarjakt för mig och mina älsklingars del.


Ha en riktigt trevlig dag ni alla bloggläsare och på återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards