Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Maria - 14 september 2009 07:12

Skulle nog ha skrivit inlägget om Sofiero idag istället nu när jag har hunnit smälta dagen.Jag vet att Jens Ramsing är en bra och hård domare.Även en Beneruppfödare med fina välmeriterade hundar.Och visst är det så att domaren dömer och det ska man bara acceptera och gå vidare.Vill man inte ha en domares åsikt ska man inte ställa ut sin hund.SkämsVisst vet jag allt detta,men igår kändes det bara så hårt.Trodde inte att jag skulle reagera så ,för jag har alltid sagt att jag tar det här med utställningar med en nypa salt.För som sagts så många gånger ,så är det en smaksak hur en domare dömer.Ena dagen en etta och nästa en trea.Så sant så sant.Och igår vad det nog inte bara jag som vad besviken.För ringsekreteraren gick runt med en hel packe av kritiker som inte folk hämtat eller ens kanske ville ha.

Det bevisar bara att jag kanske tycker det är lite roligt i alla fall när det går bra.SkämsHar ju sagt innan att det spelar ingen roll .Du har samma hund med dig hem och det är bara en persons åsikt man har fått just den utställningsdagen..En erfarehet rikare har jag blivit i alla fall!!

Och det är nästan så att jag skäms lite över mitt inlägg igår,ja det gör jag faktiskt.


Så nog om detta !Idag ska vi ta en härlig skogspromenad jag och mina hundar.Tydligen ska svamparna tittat upp nu efter allt regnande som varit här ett tag.Lite fortsatt höststädning av hus och trädgård står även det på dagens schema..Ska även ta och anmäla Tyzon och Lovis till Växjö och till en liten trevlig inoff som går av stapeln den 25 Oktober här strax bredvid där vi bor.Blekingemästaren i Bräkne-Hoby. Mattis ska på mentalbeskrivning den 17 eller den 18 Oktober jag har fått lite olika datum,men det löser sig när det börjar att närma sig.Lite tråkigt är det allt,för samma datum är det en handlerkurs som jag så gärna vill gå på och sååå väl skulle behöva.Så jag får ta och kolla upp Mattis datum så att jag vet.

En trevlig härlig höstdag önskar jag er alla.

Och.........vi glömmer gårdagens inlägg det vad inget bra inläggSkäms

Ovido - Quiz & Flashcards