Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Lite sjuk är jag allt !!!

Av Maria - 16 september 2009 07:53

GråterSnorig,snörvlig och halsen känns som ett rivjärn, en förkylning har kommit.Jag avskyr när jag inte mår bra,är ju ett energiknippe som i stort sett alltid är i farten och har saker på gång.Att då gå omkring när huvudet känns som en mindre jordglob,och svettas bara jag rör på mig,det gör mig så irriterad och på dåligt humör.

Skulle ha åkt på ett besök till en vän idag ett besök jag verkligen sett fram emot,och då blir det så här.Men det kommer väl fler tillfällen får vi hoppas.

Jag har anmält mig till handlingen med Gerhard`Oshea.Den är tyvärr samtidigt som jag ska på Mh med Mattis,men jag har mailat till testledaren och bett henne sätta mig på den sista tiden på Mh, så vi får hoppas att det går att besöka båda.Har hört att denna mannen som håller i handligskursen ska vara såååå bra,och sedan att han ser bra ut Flörtgör ju inte saken sämre.Och jag hade så väl behövt en handlingskurs,och sedan att den är just innan utställningen i Växjö,kan det bli bättre??? Då kan man ju praktisera sina nya färdigheter där och se om det gett något resultat (hehehe).

Dagen idag får gå i sakta mak.Den sedvanliga morgonrundan ska jag strax ge mig ut på,och ta med mig en liten fika hade jag tänkt mig.Om nu jag inte orkar gå så långt,kan jag gå ner på något av alla de fält som finns i närheten så kan hundarna motionera sig lite själva idag.

Måste bara berätta. Igår kväll fick jag med mig maken på kvällsrundan,han skulle titta på en bit mark han är intresserad av att köpa.Och då springer Tyzon honom i knävecken så han faller som en kägla.Med näsan i mossan försöker han krypa fram till Tyzon och dra honom i örat.Egentligen inget att skratta åt men det såg så himla roligt ut,men tyckte nog inte maken.För han slet upp en skada han har i sin vänstra axel ett ledband,så hans humör vad inte på topp.Han tågade hemåt sur som tusan medans jag och hundarna gick vidare,tyckte han borde vara själv ett tag för han vad inte glad.Och det vad nog tur ,för hu vad jag skrattade efter maken vad utom synhåll,för det såg så roligt ut där han låg i mossan med näsan nedåt.Skadeglad???  ,jag??? näe!!!. Men Tyzon hade nog varit väldigt billig om någon passerat i det ögonblicket. Ja dessa goa hundar!!!!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

16 september 2009 10:08

Du får verkligen krya på dig inget roligt att vara sjuk.
Kan tänka mig att det var ingen vacker syn att se gubben i mossan hihi. Och jag förstår verkligen att du skrattade det hade jag med gjort. För det såg nog super roligt ut.
Ha det gott nu, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

16 september 2009 18:49

Ja då får du krya på dej...
Stackars Mats, men jag tror han kommer över det snart. Men kan se honom framför mej som ett åskmoln

Ha en bra kväll

http://www.eklovenskennel.se

 
Ruth

Ruth

16 september 2009 22:41

Är nog kanske bra att gå en kurs för att visa hundarna bra och öka ens självförtroende i ringen, fast jag tror att du klarar dig fin även utan kurs. Synd om gubben i mossan och ljungen, han blev ju skadat fnisss... Hoppas det gick över rätt snabbt när ilskan mojnade, karlar och ont, ja, ja, det är ju allmänt känt.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

17 september 2009 12:46

Det finns nog ingen som står pall för en (oförskämd) hund som klipper en i knävecken. Jag hoppas Mats klarade sig utan skador. Och att Tyzon lär sig lite mer respekt för folk.
För det vore ju tråkigt om någon kom till skada.

Jag hoppas du har kryat på dig och att du känner dig bättre idag. För det vore ju tråkigt om du inte kunde vara ute och njuta av de vackra sensommar/höstvädret.

Gå på kurs är ofta roligt. Man träffar sina vänner och får nya bekantskaper. Och sist men inte minst, man har roligt under tiden man lär sig något nytt.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Maria blogginnehavaren

17 september 2009 16:06

Tyzon är ingen oförskämd hund,och han visar visst respekt för folk.Han är 10 månader och fortfarande ung.
Han sprang först förbi mig och sedan råkade han springa på Mats som gick precis framför mig.
Han sprang inte på Mats med flit utan det vad en olyckshändelse.

 
Katrine

Katrine

17 september 2009 20:01

Hej!
O'Shea ska tydligen vara väldigt bra och dessuton snygg sägs det, men tyvärr är han visst gift ;) Jag skulle så gärna vilja gå på en kurs med honom, men tillfället har aldrig innfunnit sig. Den enda gången jag anmält mig så blev kursen inställd på grund av för få anmälningar.
Läste i ditt förra inlägg att hösten är din favorit årstid, tyvärr är det inte så för mig. Jag mår så dåligt över att det är så mörkt. Men jag vet ju att det så småning om kommer en vår.
Lilla Josefin är mitt tredje barnbarn, nu väntar jag bara på att få åka till Stockholm och snusa på henne.
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards