Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Tandvärk och bilder på Tyzon

Av Maria - 10 september 2009 08:03

     GråterJag har tandvärk.Det är en visdomstand som spökar.Den sitter så långt bak att den inte kommer att kunna komma fram.Så därför har det bildats en ficka som jag har spolat ren med jämna mellanrum.Men nu går det inte längre.Var hos min tandläkaare redan i Mars månad och han skrev då en remiss till käkkirurgen.Men kan ni tro..det är ett års väntetidRynkar på näsan.Men idag ska jag gå till min tandläkare igen ,för nu får det banne mig hända något.Är svullen långt ner i halsen ,och har ont upp i örat.Ja ja vi får se vad han kan tänkas göra med tanduslingen.

Nu till något roligare.Var och trimmade Tyzon inför utställningen till helgen i Tisdags.Och han blev så fin,han har inte fällt något alls så han hade massor av valppäls kvar.Jag tackar min lilla "trimmare" för all hjälp och en trevlig pratstund.Vi ses på Bernerträffen den 27 September om inte förr.

Hon tog även fina bilder på en nytrimmad Tyzon som avsluter dagens inlägg.

Ha en trevlig dag ni alla ,här regnar det men det behövs!!!               

 
 
Jennie

Jennie

10 september 2009 08:28

Vad fiiiin han blev!!!
Väldigt lik sin bror, hi hi.
Hoppas att du blir av med din tandvärk, det är inte roligt att ha ont i tänder.

Kram kram

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

10 september 2009 10:37

Han är fin den killen ! Nu var det hundar över allt i ögonvråna :-)
Så vidrigt att ha ont i munen, jag hade också så på en visdomstand för många år sedan, kunde inte gapa, sörplade välling genom ett sugrör och käkade piller. Det pågick en vecka, när jag kom mig för att gå till tandläkaren så skar han upp så tanden kom fram, sedan försvant verken som ett trollslag. Hoppas dom fixar bort det onda på dig också.
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

10 september 2009 12:15

Inget kul med tandvärk hoppas verkligen att du får hjälp så det inte behöver gå länge med det.
Han börja bli en stor kille nu;)
Hoppas det går bra för er i helgen
Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

10 september 2009 13:02

Tandvärk är inget kul, det tar udden ur det mesta för en. Jag hoppas du ska vara bra till helgens väntande bravader. Fina foton på Tyzon som blivit en stor gosse nu. Kul att du fick hjälp med att fixa till honom. Då ses vi också kanske på träffen då.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

10 september 2009 20:02

Hej inte kul med tandvärk, hoppas du blir bättre snart, lycka till på Sofiero, jag skai nte dit, tycker det räcker med Öland, eftersom jag inte ska ställa någon hund just nu, återkommer till våren med tror jag.
Snart daxs för utställning här där jag bor, anmäl dit vet jag.
ha det bra
Anette

http://www.monowi.se

 
Ingen bild

Tina snart med sin Tea igen !

10 september 2009 20:39

Din stackare, tandvärk är ingen höjdare...har haft halsböld så vet hur det känns när det gör ont upp mot örat och man knappt kan svälja! Hoppas du får bra hjälp nu !
Så fin Tyzon är ! Han är väldigt lik sin far i huvudet kan jag tycka. Inte klokt att han ser så "vuxen" ut...men de har ju hunnit bli 10 månader nu di små...Ska bli skoj att ses på Sofiero ! Kram Tina

 
Oliver

Oliver

10 september 2009 22:21

Hei. Så fin Tyzon har blitt, nydelig hode han har:) lykke til på ustilling.
Hilsen bror Oliver i norge

http://www.karociba.com

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

11 september 2009 01:23

va fin tyzon blev nu när öronen kom fram ordentligt :) stilig kille!!

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards