Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Åter till vardagen

Av Maria - 7 september 2009 07:51

Japp,så vad det Måndag och en ny vecka.Helgen här hos oss har varit lugn och skön.

Igår tog jag med mig Lovis och Tyzon och körde till ett av mina kantarellställen som jag inte besökt på ett tag.Och jag hittade faktiskt lite,på ställen där jag  inte hittat innan.Det var sådan där stora härliga kantareller med fötter tjocka som min tumme.Ja..inte vad det så många inte ,men det räckte för att förgylla middagen som bestod av grillat med klyftpotatis.

Flera av mina Benervänner har varit på Öland och Böda i helgen på utställning.Och jag passar på att gratulera er till fin fina resultat.Hade varit så roligt att vara där,men tyvärr sätter mitt lilla huvud stopp för det.Har ju problem med huvudvärk och lite åksjuka,så den slingriga vägen upp till Böda hade nog knäckt mitt lilla huvud.Men till helgen blir det Sofiero,vägen dit är ju något rakare och i stort sett motorväg hela vägen,så det ska nog gå bra får vi hoppas.Ska bara se till att Tyzon får sig en ordentlig trimmning,han ser lite vildvuxen ut,men det ska nog hinnas med det också.

Idag står det fönsterputs på menyn.Får passa på medans det är uppehåll.Vi har en sablans massa flugor här i år,så fönstren ser för bedrövliga ut med all flugskit.

Ja och sedan ska ju kylskåper fyllas på igen.Jag tycker man gör inget annat än att handlar,och ändå är vi inte så många i vårt hushåll.Men i och för sig är det oftast inte bara vi vid middagarna ,stora sonen brukar ha näsa för när det vankas middag.Och sedan har lilla sonens flickvän varit här i helgen,och då går det åt lite mat.Det är ju bara roligt när man är några stycken vid middagsbordet,trevligare att äta då tycker jag i alla fall.

Ha en trevlig vecka ni alla vänner och bekanta .På återseende!!!!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 september 2009 10:14

Ja dessa flugor är inte roliga alls vi har samma problem själva. När du är klar med dina fönster så har vi fler:)

Jag hoppas det går bra för dig i Sofiero.

Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

7 september 2009 17:27

Hej hej!

Saknade er i helgen. Men men, det blir fler tillfällen. Trodde jag var ledig på torsdag, men det var på fredag ju! Kommer ner och lämnar tältet åter, riger innan.
Tack för lånet
kramar familjen Olsson.

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

7 september 2009 21:49

Har också putsat ett par fönster i dag, det fortsätter i morgon om vädret tillåter det. Sofiero är en trevlig utställningsplats, där har vi haft turen och tagit 3 cert. Håller tummar och tår för att det går bra i helgen för dina fina hundar, Lycka till !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 september 2009 11:17

Om en stund ska jag och några hundar ut på svampspaning i skogarna. Och sedan är de dags även för mig att fylla på kyl och frys igen.
Synd du missade Ölandsutställningen då vi hade ett perfekt utställningsväder på en rymlig härlig utställningsplats. Och själv så åkte jag hem nöjd och belåten med tre superfina placeringar.
Jag önskar dig lycka till på Sofiero.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards