Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Så här bor vi och bilder från morgonrundan!

Av Maria - 2 september 2009 10:31

Börjar dagens inlägg med ett litet tillägg till mitt förra inlägg.Maken ställde bara Tyzon i Bir / Bim,och nej någon blodad tand för att ställa hundar har han inte fått,men jag tror nog allt att han tyckte det va lite roligt i all fall.


Idag visar jag bara lite bilder från vår morgonpromenad och på vårt hus.

I natt börjar jag att jobba igen efter en lång tids sjukskrivning och ett par veckors arbetsträning.Och allt känns bara bra ,känner mig som gamla vanliga Maria igen,glad stollig och pigg.Skönt

Ha en trevlig solig dag ni alla.

 
 
Carina & Boris

Carina & Boris

2 september 2009 10:47

Synd tycker jag att inte Mats vill fortsätta med handling, kanske kan vi skicka honom på Handlerkurs...hehe? Börjar ju en snart i Karlshamn.

Skönt att du börjar piggna till och som ett ordspåk säger: Allt som inte dör av gör dej starkare!!!

Kramen Carina, Boris & Co

http://www.eklovenskennel.se

 
Ruth

Ruth

2 september 2009 11:30

Säkert så tyckte din gubbe att det var roligt att stå i ringen och få en rosett i sin hand, men se det vill dom inte erkänna hehe. Så fint hus och trädgård, ett litet paradis mitt i all grönska och blomprakt. Kanonfina foton rakt igenom.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

2 september 2009 20:49

Så skönt att det fungerar med ditt arbete igen=) Önskar dig lycka till inatt. Kanske ses vi en dag i veckan så att bröderna får busa av sig lite...

kram kram

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

2 september 2009 20:54

Så fint ni bor, och så fina kort

http://prilyckans

 
Marianne

Marianne

2 september 2009 21:13

Jag hoppas det ska gå bra med återgången till arbetet. Er promenadväg verkar behaglig.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

3 september 2009 09:45

Vad skönt att du mår bättre, för i bland så måste man kanske bara rensa upp lite av det man har runt en. Sen är det så tyvärr man kan inte vara vänner med alla lite synd men så är det. Så det är ju skönt att du har hittat din väg.
Kanon fina bilder på erat hus;)
Du får ha en skön dag och va rädd om dig vännen, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Therese

Therese

3 september 2009 21:59

Hej=) härligt att börja jobba igen..måste säga detta igen. Vilka fina hundar. Ser så mysiga och goa ut. Kanske någon gång i framtiden att man skaffar sig en sådan=) Ha det så jätte bra!

http://www.hjrum.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tina utan Tea :(

4 september 2009 22:30

Vilka mysbilder på hundarna, det finns inget bättre än en flock berner som njuter av naturen !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards