Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Maria - 14 maj 2010 08:56

Igår vad vi i Åseda på utställning med Flisan och Lovis.

Lovis 1:2 Hp öppenklass

En feminin söt tik, som visar sig lycklig,glad och sprallig.Vilket förstör hennes chanser att se perfekt ut.Skulle föredra lite mera utvecklad front.Utmärkt kropp,bra vinklar,utmärkt päls.Tack vare sin glädje får hon Hp.

Flisan 2.a Hp valp 4-6 mån

Söt tik med bra proportioner,god könsprägel.Bra kroppsutveckling,regäla ben.Rör sig med bra steg. Ser mycket lovande ut.

Jag är så nöjd. Lovisen hon är min lilla clown i utställningsringarna och Flisan skötte sig så bra.  

Passar på att säga Grattis till Joy och hennes små söta valpar, som blev Bir och Bim valpar.Grattis även till Gunilla på Hundsmåla som blev Bir med sin söta tik och till Jenny och  Dizel som blev Bim.  

Vi ses ju på Söndag igen och "kamperar" vidare !!!

Vi körde hem tidigt för att Flisan och jag hade ju avslutning på Bruks,så vi såg inte hur det gick i Bis-finalerna.


Så till vår avslutning på Bruks då,den vad ju tack och lov inte förrän kl 18,30 så Flisan hann och ta igen sig ett antal timmar.

Vi gjorde ett färdighetsprov som gick helt lysande,hon är så duktig men lilla Flisa.Man kan inte bli annat än imponerad över hennes (och mitt???) resultat.Hon är dock bara en snart 5 månaders valp och mycket yngre än sina kurskompisar.Hennes resultat nedan,bilden är klickbar för förstoring

  

Detta ingick i "provet". Sedan kan hon kommandona Ligg,Sitt, Stanna,och att förstå ordet Nej !!

Kvarsittande klarar hon, men det är det att hon lägger sig ner istället för att sitter spelar igen roll.Men dom vad "hårda" våra ledare, säger man sitt ska man sitta inte ligga. Ja ja spelar mig ingen roll alls.

Att vara uppbunden vid en stolpe en bit ifrån matte är inte kul inte .Flisan hon piper och gnäller småstunder, för att sedan koppla av igen.

Men visst blir man imponerad av hennes resultat.Jisses vad jag skryter idag !!

Idag fyller maken min år GRATTIS  ,så kalas står på kvällens schema.Vi hade tänkt att grilla,men det blir smörgåstårta istället,så är man inte så väderberoende.

På Söndag är det dags att äntra utställningsringarna igen i Nybro. Som jag sagt innan är det hela 18 Berners anmälda varav 9 av dessa är valpar. Lovis och Flisan ska med igen,vi får väl se hur det går.Stora sonen är hundvakt åt Tyzon och lilla Lexi,och ingen annan aktivitet är det den dagen .Så lite lugnare blir det väl då, så man kan passa på att umgås med lite trevliga Bernervänner .

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!!! Och ber till "honom däruppe", om lite vackert väder tack !!  

Ovido - Quiz & Flashcards