Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Maria - 11 maj 2010 10:12

Just hemkommen från vetrinären ,där Lexi fått sin vaccination,och Flisan blivit vägd.Vågen stannde på 24,4 kg för Flisan.


  



Även fått svar på Tyzons blodanalys,som visade på en kraftig Boreliainfektion. Det är med lite blandade känslor som jag tog emot hans diagnos.Skönt att han äntligen fått en diagnos på sina något underliga och diffusa symtom.Samtidigt som jag tycker det har tagit så lång tid för att komma fram till att det vad en Boreliainfektion som orsakade allt.Jag har vid flera vetrinärbesök,hos olika vetrinärer bett om att ett Boreliaprov ska tas ,men det vad inte förräns nu vid sista besöket som det blev gjort.Frågade min vetrinär varför inte ett prov tagits innan för att utesluta borelia.Och fick till svar att hans infektionsbild inte stämde överens med Borelia,men så vad det Borelia i alla fall.Han ska nu gå på en Ronaxankur i 20 dagar ,sedan är ett återbesök inbokat för en ny infektionsbild.Får verkligen hoppas att han ska bli frisk nu.Så utställningarna för Tyzons del blir inte av.Vad ju bara två inoffar nu i veckan ,men sedan vad ju Hässleholm inbokat. Men det går fler tåg,och huvudsaken att han blir frisk igen.Tycker han har varit lite underlig i sitt lynne nu ett tag, bla på mentalbeskrivningen.Kan ju vara så att han mår riktigt dåligt av sin Borelia.

Jag hade Borelia själv för ett par år sedan ,vid juletid,och jag hade minst sagt diffusa syntom.Som värk ena dan i en del av kroppen coh nästa dag i en annan del.Vet ej om människor och hundar har samma symtom,men är det så,kan jag förstå att Tyzon mår dåligt.

  


Idag skiner solen   och vi har mycket behagligare temperaturer än vad vi haft ett par dagar.De små har rasta av sig på fältet bredvid vetrinärstationen,så nu ska de stora och jag ta en skogssväng.Tror jag kokar mig lite kaffe och tar med idag.

Ha det gott ni alla,på återhörande.

Ovido - Quiz & Flashcards