Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Maria - 21 maj 2010 08:24

Idag regnar det och åskar här hos oss  .Skulle köra ner till vårt företag och jobba lite nu på morgonen hade jag tänkt,men jag väntar tills det slutar åska.Igår hade vi 26 grader varmt här hos oss.Ingen sol ,utan varmt,kvavt och klibbigt,så jag satte upp den lilla poolen till hundarna.Förra året vad det ingen av hundarna som badade i den,drack lite och kanske doppade fötterna på sin höjd.Men du milde tid vad de små ,Lexi och Flisan hade roligt i den igår,totalt vattentokiga är de små "monstren"  .Skönt för dom att kunna svalka av sig lite.Men Lovisen och Tyzon drack lite och satte sig på avstånd för att förundrat titta på när de små badade.Vi brukar ha en stor pool uppsatt ,men den har vi sålt .Nu är Marcus så stor och har moppe, så han kör ut till havet och badar.Jag får väl göra som man gjorde när man vad barn,springa i vattenspridaren när det blir för varmt .

I morgon är det officiell utställningspremiär i Hässleholm, för många av mina kära Bernervänner.Jag kommer köra ner för att heja på er,kan ni tro.Får hoppas att någon av er har ett tält,som jag kan "flytta" in i .Enligt våra kära meterologer ska väl inte vädret bli det bästa för att ställa hund,men de har haft fel förr.

Jag önskar er alla som ska ställa i morgon ett stort   LYCKA TILL  

Och till er, så väl som jag inte är det allra "kryaste" just nu    KRYA PÅ ER !  

Ovido - Quiz & Flashcards