Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Maria - 25 maj 2010 08:07

Tisdag morgon,du milde vad dagarna springer iväg.Jobbade Söndagnatten,så förmiddagen igår tillbringades i sängen.

I helgen vad jag ju på utställningen i Hässleholm,utan hund.Ganska så mysigt att strosa omkring,och ha tid till att bara kika på alla vackra hundar och shoppa lite.Ja...lite är nog rätta ordet,för det blev bara ett halsband till lilla Lexi och en glass !!!Härligt utställningsväder blev det, om än lite varmt när det vad tikarnas tur att visas för då,sprack det upp och solen visade sig.   

När jag körde ner på Lördagsmorgon,stod en av mina Bernervänner vid vägkanten med en bil som lagt av.Tur att jag hade "hundbilen" och vad ensam.För här stuvades det in 4 hundar, två "flickor"   samt lite packning och sedan bar det av ner till Hässleholm  snabbt som tusan.För Hanna skulle in i ringen kl 9 och vi hann ner med 10-15 minuters marginal.

En härlig, färgglad domare, vad det som dömde med en öppen kritik på hundarna,något som jag inte varit med om innan.Men så bra att få höra varför den eller den, blev placerad som den blev.Och jag tror nog att i största allmänhet ,vad de flesta nöjda med sin dag.

Ett stort   GRATTIS   till er alla som ställde och till era resultat denna dag.

I Söndags passade vi vårt lilla barnbarn Anthony,medans hans mamma stod på loppmarknaden i Brunnshallarna.Varmt och soligt väder,så den lilla barnpoolen fylldes med varmt vatten,ja se barn och vatten.Han hade nog suttit i poolen än om vi inte tagit upp honom.Han bor i lägenhet, så att kunna springa omkring naken med en vattenkanna i handen och ta sig ett dopp , det är livet för den lille mannen.

Idag är det lite kyligt ute med bara ca 12 grader och mulet.Så det blir till att få lite gjort inomhus, samt fylla på kylskåpet.

Ha en bra vecka ni alla.  

Ovido - Quiz & Flashcards