Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Maria - 10 maj 2010 09:03

Måndag igen, och ytterligare en helg har passerat.En helg med skitväder,kan man då lungt påstå.Kallt och ruggigt och ca 6 grader varmt?ja... eller kallt.  I Lördags regnade det hela dagen,då Tyzon och jag vad på Mentalbeskrivning på Ronneby brukshundklubb.Vi hade tid kl 14 ,men vi vad där redan kl 13,för att bekanta Tyzon lite med den nya miljön,och om i fall att det vad någon som hoppat av så att det vad vår tur lite tidigare kanske.Men se det vad det icke,utan tvärt om, problem med utrustningen gjorde att det vad förseningar i stället,så vi tillbringade 3 timmar ute i regnet.

Tyzon är den ända av de tre hundar jag mentalbeskrivit, som har reagerat som jag förväntat mig.Han har massor av "hjärnspöken" som snurrar runt i hans huvud just nu.  

I Söndags vad vi på Loppmarknaden i Brunnshallarna Tyzon och jag, för att träna lite socialt beteende.Minglade runt bland alla dessa människor ,hundar,skrikande barn mm.Tog även en regäl motionsrunda i vår vackra Brunnskog,där vi stötte på massor av joggare och gläfsande hundar.Tillbaka i parken igen, gick vi ytterligare ett par varv på loppisen ,och hittade 5 stora regäla gosedjur till de små hundarna för blott 40 kr.  

Flisan och jag har tränat för vår avslutning på bruks på Torsdag kväll,hon är så duktig så.Tänkte att jag skulle träna lite ringträning nu dessa 3 dagar som är kvar innan det är dags att äntra ringarna i Åseda på Torsdag.

Söndagen ska vi ju ställa i Nybro,och det vad hela 18 Berners anmälda, varav 9 utav dessa vad valpar !!!Ska bli riktigt roligt,kommer även att träffa en syster till Tyzon, Tindra som bor hos Lena på Heimarkens kennel.

I morgon ska lilla Lexi till vetrinären för en vaccination,hon blir såååå bilsjuk den lilla stackaren .Flisan får följa med som resesällskap, och för att väga sig.

Nähä....på med regnkläderna igen....och ta de stora hundarna på en skogssväng.

Ha en bra vecka ni alla ,en del hoppas jag att få träffa i utställningsringarnatill helgen  

Ovido - Quiz & Flashcards