Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Maria - 20 januari 2010 08:12

Blev påmind av en vännina igår, att det vad ett tag sedan jag uppdaterade min blogg.Så jag plitar väl ner några rader medans hundarna smälter sin frukost.Här har inget speciellt hänt,hundarna mår bra och jag har drabbats av en regäl "bonnaförkylning"  .Inte så konstigt,då både maken och sonen varit sjuka så nu vad det väl min tur.

Köksrenorveringen läggs på hyllan ett litet tag i alla fall,vi är ju även inne på att flytta lite mer enskilt.så att säga.Ja..grannar vill jag ha och inte bo i skogen inte det passar inte mig.Och nu har det kommit till vår kännedom att ett av våra hus vi varit intresserade av kanske kommer att säljas    .Det är idag kommunägt,så det kommer att ta ett bra tag innan det blir klart med en eventuell försäljning.

Mina valpplaner går trögt.Ja trögt och trögt,jag har lämnat mitt intresse hos ett par uppfödare som har eller ska para sina tikar,och inget är riktigt bestämt ännu.Och hos en del är det långa väntelistor på valpar,men men, det blir en valp så småningom,jag har ingen panik.Och som en bloggläsare sa till mig ,det kanske blir när och var, man minst anar det   .

Hade tänkt ställa mina hundar på en liten inoff i Bräkne-Hoby.En trång ,bökig utställning i ett ridhus,men det vad där mitt intresse för utställningar startade och jag ställde första gången.Så det är lite av en tradition att ställa där vår och höst.Men den har blivit inställd,tyvärr!  

Maken han har snickrat sig ett stort jakttorn han,i vårt garage.Så i Lördags när vi hade kalas och här vad massor av människor.Passade han på att få lite bärhjälp att lyfta ut detta "muskedunder"Så i Söndags morse när jag tittade ut stod det ett jakttorn mitt på gräsmattan,kan tänka att våra grannar tittade både en och två gånger  .Men dom har väl säkert blivit vana vid våra "tokigheter".Min ena granne tyckte det vad så synd att hundarna förstört alla mina rabatter med växter.Men det gör då rakt inget,de flesta rabatter är idag igengrävda och översådda med gräs.Bara ett fåtal är kvar och dom ligger på framsidan där inte hundarna håller till,varför utmana ödet?

Nu om en stund hade jag tänkt ta hundarna och köra ut i vår vackra Brunnspark och gå en sväng.Den är lika vacker nu när det ligger snö,som på sommaren med all sin blomsterprakt.  

Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka.

Ovido - Quiz & Flashcards