Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Maria - 9 januari 2010 18:45

Hamnar så här vi datorn en liten stund.Maken är och röjer i källaren ,då vi slängt ut vår gamla värmekälla och satt in en ny värmepump.Det vad då banne mig på tiden   .Men det är som dom säjer...målarens hus flagnar.Jag menar vi sysslar ju med värmepumpar bla på vårt företag,så det är ju konstigt att vi själva har haft en gammal värdelös,penningslukare.

Idag är det inte lika kallt bara -3,5 grader,men det blåser isande vindar som letar sig in överallt då man sticker ut näsan.  

Hundarna och jag har som vanligt varit i skogen en regäl sväng,men det bet regält i kinderna.

Satt just och tittade på vilka utställningar jag ev ska åka på i år.Och blev lite besviken,det är ingen utställning i Ronneby i år jättesynd, för det är en så trevlig utställning och vi bor bara 5 km nära och bra.Istället är det en 3-dagars i Jönköping som Blekinge Kennelklubb är med och arrangerar.

Går och funderar lite på om vi inte ska köpa en husbil.   Vi har haft både stor båt, och husvagn som vi tyvärr inte utnyttjade särkilt mycket själva,mest lånade ut tycker jag.Men en husbil hade ju varit kanon.Maken vad väl inte inne på samma linje han,men se jag talade om hur bra det vad.Han kan ju tex ta med sig sina jaktkompisar och köra iväg med både gubbarna och deras jakthundar.  Och han som inte gillar utställningar behöver inte följa med mig ,utan jag tar med mig en vännina så kan vi sova över och behöver inte köra bara för dagen.Har ju som sagt vad lite problem med att åka bil långt ,blir tyvärr bilsjuk med min förbaskade huvudvärk som följd.Ja,ja ,vi får se ska preparera honom lite senare ikväll.  

På Måndag ska Lovis och jag till vetrinären för hennes p-spruta.Tar med mig Tyzon som resesällskap och för att ta en vikt på den "lille".Har jag inga ärenden åt det hållet, brukar jag åka varannan månad med hundarna för att kolla deras vikter.Och Tyzon är ju 14 månader nu och det vad ett tag sedan jag vägde honom.

Gubben ropar och vill ha lite kaffe påsatt,kan han väl få om jag får en husbil (fniss).  

Ha en fortsatt trevlig helg ni alla och på återhörande!

Ovido - Quiz & Flashcards