Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Maria - 14 januari 2010 08:15

Här tuffar allt på i sakta mak,lite tråkigt   .Jag är en människa som tycker om att ha många "järn i elden ". Ja i och för sig 15- årskalas till helgen ,men annars är det lungt och stilla.Längtar faktiskt lite till vår och sommaren ,trots att jag gillar snö och vinter.Men då händer de lite på hundfronten,med utställningar, kurser,och diverse andra aktiviteter.En och annan utställning finns det väl säkert nu med ,men jag tycker inte om att ställa inomhus,trångt och bökigt.Funderar på att gå en kurs i Rallylydnad med Tyzon,om inte annat så för att de är både roligt och skönt ibland, att bara ge sin uppmärksamhet till en hund i taget.I och för sig får dom "ensamtid" i stort sett varje dag.Brukar dela på hundarn på kvälls/eftermiddags rundan,så att maken tar ett par och jag tar en och en.Passar då på att träna lite vardagslydnad mm.

Ska ner till vår bank idag och se om de har lite pengar över till oss  .Ska ju renorvera köket och byta ut fönstrena i vardagsrummet,en stor kostnad.Maken ville riva väggen i köket redan för ett tag sedan ,men se han får allt vänta till efter helgen.Jobbigt att ha det uppställt i köket då man ska ha gäster.Det drar ju med sig så mycket annat en renorvering  .Idag har jag ett rum bredvid köket som är hundarnas och den väggen ska rivas så det blir ett jättekök,faktiskt jätteskönt.Jag är en köksmänniska jag ,och är det folk här vilket det är ofta,så nog tusan hamnar man i köket trots att vi har ett regält hus.Och med hundarna liggandes på golvet ,blir det inte mycket golv kvar att sätta fötterna på.  .Som det är idag ,får jag springa genom hela huset för att komma ut på altanen.Men ett av fönstrena i det nya köket kommer att bli en balkongdörr,med utgång direkt till vår uteplats.Mitt lilla kontor blir då hundrum och kontoret får flytta ner i källaren.Roligt när det blir klart ,men fy så jobbigt att ha det uppställt lång tid,som det kommer att ta då maken gör allt jobb själv.

Ikväll är det en liten Sennenträff ,med stadsvandring på schemat,träffas i Ronneby Brunnspark kl 19,för att sedan trava ner till "city".

Såg att "Dizel" Eklövens Hocked on A Feeling har en egen hemsida nu se länk.http://www.123minsida.se/hooked-on-a-feeling.Det är en bror till min Tyzon som bor med sin goa familj ute på Sturkö i Karlskronas vackra skärgård.

Hittade två gamla filmklipp på Youtube som är sedan den 3 februari -09 på hundarna ,och Tyzon vad då nästan 3 månader gammal.(ser att de tar en bra stund innan filmerna startar men "håll ut" dom kommer)  .Avslutar dagens inlägg med dessa.Ha en bra dag ni alla ,och en del hoppas jag att träffa ikväll.  

http://se.youtube.com/watch?v=Ge8B8uuCnMA

http://se.youtube.com/watch?v=CEOGYQWKH7g

Ovido - Quiz & Flashcards