Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Maria - 31 januari 2010 09:19

Trodde inte mina ögon i morse heller, när jag tittade på termometren ,19,9 minusgrader.  Skulle ha gått på en Senneträff idag ,med vandring runt en sjö som aktivitet.Men jag får tyvärr hålla mig hemma,så synd, för vi har verkligen roligt på våra träffar.Men denna förbaskade influensa som jag åkt på vill inte ge med sig.Den har satt sig på lungor och luftrör,så fort jag anstränger mig det lilla minsta ,hostar jag så jag blir tokig.Och denna kylan som vi har här nere nu gör hostan än värre.

Igår kväll vad Hanna och Håkan och deras små goa flickor   här och skrev på lite papper och så, angående Mattis.En helt otroligt go och trevlig familj.Med vissa människor man träffar, stämmer personkemin direkt.Och så känns det med Hanna och Håkan,det är som om man känt dessa underbara människor i all evighet.Och jag är så glad att det blev just dom som tog över Mattis.Jag önskar dom all lycka med Mattis.Och jag tackar lilla Ebba för den fina presenten jag fick av henne igår.  

Själv går jag och räknar dagarna tills jag ska hämta hem min lilla Flisan.Det ska bli så trevligt att träffa Lena "live" vi har pratats vid otaliga gånger per telefon.Och även där känner jag att personkemin stämmer så bra, så bra.Vi verkar vara av samma "skrot och korn" så att säga vad det gäller våra,älskade hundar.Så jag ser verkligen fram emot att träffa dig Lena.  

Ha en bra dag i kylan alla mina goa vänner,på återhörande! 


   En 6 veckors bild på lilla Flisan!

Ovido - Quiz & Flashcards