Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Maria - 29 januari 2010 08:28

Jag trodde inte mina ögon,när jag tittade på termometern i morse vid 6- tiden,minus 16,7 grader. Det är kallt för att vara här nere hos oss.Igår kväll när jag vad ute sista "kisserundan" vad det -3,men det klarnade upp under natten och temparaturen sjönk avsevärt.Och snö har vi,och mer skulle det komma.Läste i vår lokalpress att det vad den värsta vintern på 20 år,det har inte varit så kallt eller så mycket snö sedan 1987.

I helegn kommer vi att träffa Mattis nya ägare Hanna och Håkan och deras två små flickor för att skriva lite papper osv.Har pratat med Hanna i stort sett varje dag (stackars Hanna) för att höra hur det går med Mattis.Och jag blir lika varm i hjärtat varje dag ,när hon beskriver vad de hittar på, och hur Mattis reagerar.Han trivs alldeles ypperligt, och allting går bara så bra ,så bra.Det känns så skönt ska ni veta, att han trivs och har anpassat sig så väl på så kort tid.Han har varken gnällt eller varit orolig utan trivs utmärkt.Mattis kanske ska vara själv i en familj där det är full fart hela tiden.Där han får all uppmärksamhet,det är inte alla hundar som trivs i flock.Mattis säljs till Hanna och Håkan ,och kommer inte att vara foderhund.Jag vill att det ska vara deras hund och att dom ska bestämma vad han ska göra eller inte.Vad jag förstår kommer dom att gå lite kurser på bruks med Mattis,jätteroligt.Vi har gått en grundkurs ,med strålande resultat,men tyvärr kunde vi inte gå vidare pga våra så oregelbundna arbetstider.Det hade blivit att man missade ett kurstillfälle då och då.

Man märkte på hundarna den första natten utan Mattis, att det vad något som vad tokigt. Lovis hon gick här och letade och letade,tom nerer i källaren oroligt vankandes av och an.

Men nu har lugnet åter lagt sig över Ellebäcken,och allt är som vanligt. Fast mycket lugnare och inte den där spända atmosfären som varit ett bra tag.

Nu blickar vi framåt och tar nya tag.Och den där våren ,den får vi nog banne mig vänta på ett bra tag.Men,men den kommer den kommer.

Passar på att önska alla mina goa vänner en riktigt Trevlig Helg.En del av er träffar jag på Söndag då det är dags för Sennenträff igen.Jag hoppas att flera Bernerägare kommer till våra Senneträffar,för vi har så trevligt.Mycket hundprat och massor av goa skratt.Det kan man behöva i kylan.

Lite Bilder på Mattis avslutar dagens inlägg.På återhörande ni alla !


   
     
          

Ovido - Quiz & Flashcards