Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Maria - 6 januari 2010 10:57

Sovmorgon idag,du milde så skönt!Skäms nästan ,men jag hundarna sov till kl 10 idag.    Maken är och jagar och har lille Boss med sig.I vanliga fall brukar han väcka oss vid 6-tiden.Så det vad så skönt att sova tills man vaknar av sig själv för en gångs skull.Maken ringde just ,stolt som en tupp,Boss hade spårat ett vildsvin.En av hans jaktkamrater ska banta   ,så han gick med Boss kopplad ,då han fick upp ett färskt vildsvinsspår.Men han vågade inte släppa honom,då han är alldeles för ung ännu för att klara sig mot ett vildsvin.Så inget svin miste livet ,men en stolt make har jag i alla fall.Dom vad nu på väg till ett annat ställe för att jaga älg.Dom har fått nya älgar tilldelades,6 kalvar.Så vi får hålla tummarna att det blir lite älgkött  .Rådjursköttet som jag hade liggandes i frysen har jag gett bort.Och en del av det har jag kokt till hundarna att festa på.Är ingen vän av rådjurskött,men älg äter jag mer än gärna.

Igår kväll på vår promenad,slet hundarna kull mig så det sjöng om det  .Vi gick förbi en liten "mopsdam" vars matte ssäger till mig-.Kan du hålla reda på 3 så stora hundar.-Jadå svarar jag ,varpå hennes lilla tygklädda vovve gör ett utfall mot oss där vi står.Lovis gör detsamma och Tyzon och Mattis hänger på.Så jag far omkring vägrandes släppa kopplen,över en frusen snödriva i fullfart och slår i ryggen och svanskotan regält.Så jag känner mig allt lite värkabruten idag.  

Berättade denna episoden för en vän när jag kom hem ,och hon skrattade så hon höll på att kissa på sig.Hon såg det framför sig hur en hysterisk mopsmatte skriker, och jag far omkring liggandes på marken.Ja,ja roligt när man kan glädja någon,och det såg säkert ganska så kul ut.Mina hundar är inte på något vis aggresiva mot andra,dom ville väl bara leka med denna lille vovve.

Här snöar lite lätt idag och vi har -2 grader.Så jag hade tänkt att jag skulle stappla mig en regäl runda i skogen med hundarna.Tar med mig en ryggsäck med lite fika och bara myser ett par timmar.  

Vill önska er alla som ska ställa ut era hundar i morgon och på Fredag i Göteborg ,ett stort lycka till.

På återhörande ni alla !

Ovido - Quiz & Flashcards