Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Maria - 26 januari 2010 09:19

Jag vill tacka alla som har ringt,mailat sms:at, skrivit kommentarer i min blogg ,och varit här och hälsat på och framför allt hjälpt mig att hitta en ny familj till Matttis.En del tycker väl säkert det bara är löjligt att man är som jag är,men det får man tycka då.Det är och har varit jättejobbigt att ta detta beslut,sån är jag.Pratade med Mattis nya matte igår igen,och allt vad bara bra ,tack och lov.Hade jag vetat vad jag vet idag ,hade jag aldrig skaffat mig 2 hanar,men man lär sig.Och vad det gäller vår lilla maskot Boss så har jag pratat med min vetrinär idag och kastreringstid till honom är beställd.Jag vill inte vara med om detta en gång till,och kan jag göra något för att förhindra det så gör jag det.Hade funderingar på att kastrera Mattis,och rådfrågade vetrinär om det alternativet också,men hon trodde inte att det skulle hjälpa något nämnvärt.Jag letar fortsatt vidare efter en liten tikvalp,kan kanske tyckas konstigt att man gör sig av med en hund och letar efter en ny.Men jag har velat ha en tik till och det ändras inte bara för att inte jag har Mattis boende här längre.Hade allt varit lugn och ro och stabilt i min lilla flock hade jag ALDRIG placerat om min Mattis,och det vet dom som känner mig.Jag känner att jag gjorde helt rätt för allas skull,att sedan jag går här och mår dåligt för min egen skull,det går över.Man kan inte tänka på sig själv i ett sådant beslut,utan man får göra det som är bäst för dom som inte kan bestämma det själva.Mattis kommmer inte att sättas på halvfoder,jag vill att hans nya familj ska kunna bestämma om han ev ska gå i avel eller ej.Det viktigaste för mig är att han får ett gott liv,sedan får dom bestämma hans vidare framfart här i livet.

Ska ge mig av med mina hundar ut i skogen nu,det får bli en liten snabbrunda idag, då vi har 12 minusgrader.

Ha det gott ni alla och tack än en gång för allt stöd ,det värmer ska ni veta.

Ovido - Quiz & Flashcards