Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Maria - 27 januari 2010 16:35

Nu är det bestämt.Bernwiks Flisan flyttar till oss i mitten på Februari.Lena kontaktade mig för för 3 veckor sedan och undrade om jag eventuellt vad intresserad av att köpa hennes tikvalp Flisan.Har inte kunnat berätta det innan då det inte vad till 100% klart förrän igår eftermiddag.Lena själv behåller Flisans kullbroder Foppa,det vad dom två i denna kullen.I Flisan får jag lite av Tyzons linjer, och en liten gnutta av Lovis .Flisans mamma Daisy och min Lovis har samma farmor..

Idag har vi snöstorm här.Det har snöat sedan kl 12 idag och det har kommit en hel del,och mer skulle det tydligen bli.Det är bara Tyzon som vill vara ute i detta väder.Han har nu legat en stund utanför ytterdörren,helt igensnöad,tokiga hund.Lilla Lovis hon gillar inte detta väder inte.Henne får man i stort sett släpa ut för att hon ska uträtta sina behov.

Min envisa förkylning vill inte ge med sig riktigt.Täppt och eländig är jag, och jag hostar så jag tror jag blir tokig snart.Inget att göra åt ,ett virus det går över så småningom.På Söndag är det dags för Sennenträff igen.Denna gången ska vi vandra runt Skärsjön i Ronneby.Samling vid parkeringen vid sjön kl 11 för den som är intresserad.

Avsluter dagens inlägg med ett par bilder jag fått på Flisan och Foppa.

      

Ovido - Quiz & Flashcards