Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Fredag & Morsdag på Söndag!

Av Maria - 28 maj 2010 08:45

En solig ,härlig dag inleds denna helgen med.Själv ska jag tillbringa helgen på mitt jobb,ja i alla fall nätterna.Har nog drabbats av lite bloggtorka även jag.Soliga,härliga dagar,och ljusa kvällar, gör att man inte tillbringar långa stunder vid datorn inte.

Igår vad sonen och jag och de stora hundarna, på en lång promenad i vår underbara Brunnspark.Tyzon tog sin första långa simtur i Trollsjön,medans Lovisen stod på stranden och tittade på som vanligt.

Väl hemma vad det hundbyte och ett lydnadspass med lilla Flisan.Har varit lite dålig med att träna henne sedans kursen på Bruks vad slut.Men efter en stund kom hon ihåg alla kommandon ,och vad sååå duktig.

Söndag är det Mors dag,  GRATTIS   ni alla mammor.

Själva ska vi bjuda våra mammor på en grillmiddag på Söndag kväll,så vi får hoppas på bra väder.

"Lite" bilder tagna för en liten stund sedan i vår trädgård ,får avsluta dagens inlägg.Så tråkigt med ett inlägg utan bilder,så det får bli lite bilder att vila ögonen på.

  Ha en riktigt trevlig helg ni alla   


                            

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

28 maj 2010 09:50

Idag är vädret verkligen med en:) Man blir så glad när solen skiner och man kan vara ute utan att frysa.
Fina bilder på både hundar och blommor:)

Ha nu en skön dag stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Bernwikarna

Bernwikarna

28 maj 2010 14:06

Ha en trevlig helg. Hoppas att du oxå får njuta på morsdag :) Fiiiiina kort. Kraaaam

http://www.bernwiks.se

 
Marianne

Marianne

28 maj 2010 23:22

Fina foton på trädgård och hundar. Nu när alla frukt och bärträd blommar så är det otroligt vackert i trädgårdarna. Tack för ditt grattis och trägen vinner sägs det. Något jag vet bestämt, för det tog 5 år. Men det har det varit värt.
Ha en trevlig helg. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards