Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Regält förkylt!

Av Maria - 21 januari 2010 12:56

Jag har då åkt på en regäl förkylning,med feber och allt.Det är väldigt sällan jag blir förkyld och får feber.Lite snorig och snörvlig kan man väl vara lite då och då.Så idag blev det ingen långrunda för hundarna.Gick bara ner till fältet och lät dom springa av sig.Hade ingen kamera med ,men väl hemma hämtade jag min gamla digitalkamera.Har inte använt den sedan systemkameran införskaffades.Tog lite bilder här hemma,blev väl inte så tokiga.Avslutar ett kort blogginlägg med dem.



Vad ju bara tvungen att ta en bild på jakttornet som står i trädgården.Det ska tack och lov flyttas ut i skogen till helgen ! 

Lovis,goe Lovis när hon får ett nytt ben gnager hon tills det är i stort sett uppätet!
 
  Mattis!
 
Lovis med sitt ben ,igen !
 
Mattis sitter och filosoferar lite ! 
 
Lovis med Mattis sittandes bredvid,han hoppas hon ska lämna över benet snart!
 
Minstingen Tyzon!
   
Och sist och minst Tyzon igen ! 

 
 
Fia

Fia

21 januari 2010 13:02

Usch då , krya på dig!
Själv har jag en jäkla förkylning som sutti i sen innan JUL!

http://www.sofsan.blogg.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 januari 2010 13:26

Det är ju så jobbigt när man blir förkyld denna årstid. Hoppas att du krya på dig så du slipper skiten.

Ja det är inte dåligt att ha jakttorn i ett vila om råde hihihi det kanske dyker upp ett eller annat djur;)
förstår om du tycker det ska bli skönt att bli av med det.

Härliga bilder på hundarna:)
Ha en skön dag och som sagt krya på dig. stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

21 januari 2010 18:11

Hej !

Tack för tröstande ord i gästboken !!!
Hoppas att du blir pigg fort. Här har vi hållit på i över en månad nu med dessa baciller som aldrig ger sej.

Kram Lena !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Ingen bild

Lena

21 januari 2010 18:48

Fiiina kort på hundarna. Krya på dig.
Kram Lena

 
Ingen bild

Pia fd kollega!

21 januari 2010 19:37

Nu har jag hittat till din blogg /hemsida.Vilka fina kort du tagit på dina hundar.Jag gillar bilden på Mattis huvud,han ser ut som en stor nallebjörn.Och goe Tyson,hans huvud är helt underbart,vilken kille!Och vad han har växt sedan sist jag såg honom,då vad han bara en liten valpsing.
Ha det bra !!!!

 
Inger Johansson

Inger Johansson

21 januari 2010 21:50

Stackare, vet hur det känns! Jo du det var en upplevelse i skogen idag men kul var det! Du får gå med nån gång om du vågar hihi
Krya på dig
Skogsmurvlarna från Öljehult!

http://www.orville-poppe.se

 
Emelie

Emelie

21 januari 2010 22:30

KRYA PÅ DIG! Finfina bilder på dina finfina hundar ;-)! Kram!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

22 januari 2010 18:33

Krya på dig.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 januari 2010 09:57

Åter en massa fina foton, gillar huvudbilden på Mattis väldigt mycket, även Tyzon i stående, riktiga 5:1 or. Inte konstigt att grannarna undrar när dom ser jakttornet på tomten, vågar dom gå förbi erat :-) ?
Ha en fin dag !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards