Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Håll ut, våren är i sikte !

Av Maria - 15 januari 2010 08:07

Fredag morgon ,och nu är det helg igen!  . Jisse ,veckorna bara springer förbi tycker jag .

Igår kväll vad Tyzon och jag på en liten Sennenträff och stadsvandring. 8 hundar med ägare trotsade vädrets makter (det började snöa just när vi körde hemifrån) och vandrade runt i vår inte alltför stora stad.Det väckte allt  lite uppmärksamhet ,när 8 Berners strosar omkring, på gator och torg.  Mycket skratt och trevlig samvaro blev det förståss ,som alltid då man träffar likasinnade.Och en och annan bajspåse ,fiskades upp ur fickorna,när det tryckte på så att säga.

Pratade med en vännina igår ,som hade hört att det skulle bli en tidig vår.Någon "väderlekssiare" hade i alla fall påstått detta.Säkert till glädje för många som inte gillar vintern och vad den för med sig.Och det är väl inte utan att man längtar lite dit.Känns som om nu har det varit jul och nyår, med allt vad det innebär,så det är väl våren som vi väntar på ,eller???  

Önskar alla mina vänner,bekantar och bloggläsre .En riktigt trevlig helg!!!


 
Hundarna en sen Augustikväll -09, tar sig ett dopp  på vår "berömda" hundbadplats!!!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

15 januari 2010 13:11

Jag kan tänka mig att folk tittade till när ni kom med era hundar. Och som sagt det är ju inte ofta det är ett gäng som kommer och gå med sina hundar av samma ras.

Våren ja den längtar man verkligen efter. Jag hoppas det blir en vår som man hinner att njuta av så det inte blir varmt på än gång.

Ni får ha det så gott i vintervädret så länge.
Stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Inger Johansson

Inger Johansson

15 januari 2010 13:48

Kent hälsar och tackar för trevligt sällskap! Är lite sur för jag inte kunde vara med men jag låg i badkaret och hade det varmt och skönt i alla fall! Ha en bra helg med all renovering och kalas!
Inger

http://www.orville-poppe.se

 
Jonas

Jonas

15 januari 2010 14:31

Fin bild på vovvarna Maria. Jag tycker man kan skippa våren och gå direkt till sommaren så vi kan använda våra polar igen ;) hehe Allt bra med dej? Nu har jag äntligen uppdaterat bloggen :)
Hoppas allt är bra med er!

// Jonas

http://lyckans-stjarna.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

15 januari 2010 17:59

Javisst längtar man efter våren!
Tycker absolut att ni ska prova på Rallylydnad, det är jättekul och det är verkligen en kurs och rekomendera, en blandning av lydnad, agility och hundarna bara älskar det. det finns en hel del tävlingar oxå om man tycker det låter kul.
Ska gå min tredje kurs i rallylydnad och Wilma hon bara älskar det.
Ha en bra helg och lycka ill med renovweringen av köket.

Anette

http://www.monowi.se

 
Lena

Lena

16 januari 2010 11:04

Ja du, vi njuter för fullt.......Tiden går för fort. Jag längtar, inte riktigt än efter våren. I mars månad då vill jag ha vår. Vi har massor av snö. Så vi får väl skotta gångar när valparna skall ut :) :) Kram Lena

http://www.bernwiks.se

 
Emelie

Emelie

17 januari 2010 17:40

Låter som en mysig stadsvandring ni hade! berner är en trevlig ras och det brukar ju även smitta av sig på ägarna! Och jag passar på att njuta av vintern så länge den behagar stanna, men nog blir allt lättare när ljuset och värmen kommer.... Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

19 januari 2010 22:12

Sennen träff trevligt här är det ingen vår i sikte

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards