Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Bara Berner Bilder!

Av Maria - 10 januari 2010 18:21

Suttit hela förmiddagen med bokföringen och bokslut på firman.Tog en välbehövlig paus och tog med mig hundarnna ut i det underbara vädret vi haft här nere idag.+-0 grader strålande sol,men dock hårda nordliga vindar.Vi vad iväg 2,5 timmar ,det vad tom så maken hade tänkt ringa och undra vart jag tagit vägen.Massor av bilder blev det idag.På återhörande ni alla !!!


Som ni ser blåser som bara den ute på fältet
   
 LOVIS
 
   LOVIS
  
Hela ligan delar pinne!
   
   MATTIS
 
  TYZON
 
  LOVIS
 
MATTIS
 
MATTIS
 
TYZON OCH LOVIS
 
TYZON
 
MATTIS OCH LOVIS
  
LOVIS
 
TYZON OCH MATTIS 
 
LOVIS,TYZON,MATTIS
 
TYZON
 
MATTIS
 

HELA LIGAN I FULL FART

 
MATTIS
 
LOVIS
 
MATTIS
 
TYZON
 
LOVIS
 
TYZON

 
TYZON

   

TYZON 

 
 
Anette

Anette

10 januari 2010 20:02

Hej ja idag var det inte så kallt, idag haqr vi tagit det lugnt, målat lite på övervåningen.
finfina bilder du tagit på hundarna.
vi hörs
Anette

http://www.monowi.se

 
Inger Johansson

Inger Johansson

10 januari 2010 20:11

Det är så här våra hundar ska ha det! Lyckliga dina som har en matte som vet vad dom behöver.
Kram Inger

http://www.orville-poppe.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

10 januari 2010 23:00

Visst var det inte lika kallt men det blåste så det blev kallt ute i stället. Så här har man fått klä på sig så man inte fryser.
Men annars har vädret varit jätte fint och man blir så glad över att solen lyser.
Härliga bilder
Ha en skön kväll, kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Tina äntligen med sin Tea !

Tina äntligen med sin Tea !

12 januari 2010 15:09

Härligt med glada berner i snön, det värmer hjärtat ! Du har så rätt, Maria, jag är så glad att min Tea är hemma igen och vi njuter också med promenader i detta vinterväder och värmande mys i soffan därefter !

http://www.bernertea.webs.com

 
Marianne

Marianne

12 januari 2010 23:30

Det är inte utan jag uppskattar att kunna bara öppna ytterdörren och gå ut med alla hundarna utan att behöva bekymra mig för trafik mm. Livet i skogen är behagligt trots det inte alltid är särskilt bekvämt. Bokföring påminner mig om att det är dags att ta tag i årets deklaration och bokslut. Ett nödvändigt ont som jag ofta skjuter på tills det brinner i knutarna med att hinna bli klar i tid. . Det är tur jag har en revisor med tålamod.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards