Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Kallt!!!!!

Av Maria - 3 januari 2010 18:57

Huuuuu...nu har vi det regält kallt här -13 grader och det skulle bli kallare!

Ett nytt år har vi nu gått in i,och en gammal uttjatat fras...vad tiden går!!!Kommer ihåg när vi hade milleniumskifte och all oro den skapade.Vi hade jour på mitt arbete , för ingen visste vad som skulle hända i vår numer datorvärld, men inget hände allt bara tuffade på som vanligt.Och det är nu hela 10 år sedan ...hu!!

Nyårsafton firade maken och jag alldeles  själva,vad bortbjudna till vänner ,men tackade nej.Då erbjöd sig vännerna att komma hit för, dom trodde inte vi ville lämna hundarna. I och för sig lämnar vi inte hundarna en nyårsafton ,men det vad inte orsaken till att vi tackade nej.Vi ville bara vara lite för oss själva,lungt och stilla och fira in det nya året.Och vi hade så mysigt.

Fredag Lördag natt har jag nu jobbar ,så denna helgen har bara försvunnit.Skulle haft middagsgäster här idag ,men de fick avstå då de blivit dåliga i maginfluensa.Så jag släpade med mig maken ut på en långrunda i skogen istället, i -9 grader,men dock vindstilla och en solig härlig eftermiddag.Lite foton blev det som vanligt ,men ingen bra kvalitet inte.Tappade ju mitt linsskydd till kameran redan i sommras ,och har inte köpt något nytt ännu.Så själv göra ,själv ha.Linsen bara immade igen i kylan, så bilderna blev som dom blev.

Nu har vi två arbetsdagar framför oss,och sedan är det helgdag igen,man är allt lite dagvill.Men veckan efter är det slut på helgerna ,för ett tag i alla fall.Nästa gång som man är lite långledig blir ju till påsk.

Ha en trevlig Söndagskväll ni alla.Lite bilder från dagen avslutar dagens inlägg!



Lilla Lovisen smyger i småren !
 
Allmän godisutdelning!
 
Tyzon i blåbärsriset!
 
Lille Boss spanar! 

Mattis !
   
Boss och Mattis! 

 
 
Emelie

Emelie

4 januari 2010 15:14

Lät mysigt med en lugn nyårsafton! Önskar er allt gott i fortsättningen oxå! Härliga bilder från promenaden bjöd du på! Här har vi mer snö men mindre sol och idag riktigt varmt, bara typ -3. Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

4 januari 2010 15:32

Hejsan !
Önskar dig och de dina en riktigt god fortsättning och ett gott nytt bernerår :)

http://corina.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

4 januari 2010 15:49

Det är skönt att bara vara hemma i det lugna. Vi hade en skön nyår vi med hemma.
Ja det har varit så kallt ute det har varit skönt att vara ute en liten stund sen har jag inte klarat mer.
Härliga bilder i ett vackert vinter väder.

Ha en bra dag och sköt om er, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards