Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Inte min dag!!!

Av Maria - 25 juli 2009 10:31

Igår vad en sådan dag man bara ska krypa ner i sängen och invänta en ny dag.Allt jag företog mig gick åt h.....te.

Började med kloklippning,Lovis har varit en omöjlig dam att klippa klorna på.När hon vad yngre fick vi gå till "vetten" och få lungnande för att kunna klippa hennes klor.Men det har blivit bättre och bättre,jag klipper dom nu själv och igår vad hon så duktig.Och vad gör då jag?Jo klipper hennes ena bakklo för kort,och ni vet ju hur det blöder.Har försökt med det mesta olika knep och tips för att få det att sluta blöda,och givetvis hade jag slängt mitt gamla alunstift.Så är det någon som har ytterligare tips hur man stoppas blodflödet ,så hör mer än gärna av er.

Sedan vad det Mattis tur att bli friserad,och vad händer då?Ett stort hack blev det i hans ena öra ,inte i skinnet utan i pälsen förståss.Så jag gav upp,insåg att jag får be om lite hjälp vid trimmningarna av mina hundar tills jag blir lite vanare själv.Så dom får se ut så här så länge,kan förhoppningsvis få lite hjälp till det är dags för Ronneby utställningen.

Sedan fortsatte bara allt att gå åt pipan.Skulle torka golven,då välter jag ut hela skurhinken på köksgolvet,Marinerade köttet vi skulle grilla och skulle  just tända grillen,då börjar det att åska och regna som bara den.Hade varit uppehåll hela dagen ,men just nu så öppnade himlen sina  portar.

Skulle rädda några tygstolar från att bli alldeles genomvåta ,då klämmer jag mina fingrar på de förbannde stolarna.

Nej ,en sådan dag ska man bara lägga åt sidan och hoppas på en lite mer trevlig dag idag.

Och som det ser ut än så länge( he he )har inget hänt ännu i alla fall.Nä skämt och sidor,men börjar det att jävlas så kan det fortsätta en hel dag.

Ha en trevlig Lördag ni alla !!!!

 
 
Emelie

Emelie

25 juli 2009 13:25

Jag hoppas du får en behaglig lördag...och söndag me för den delen...utan missöden! och att det går bra på utställningarna framöver. jag ska ju till Askersund 8 aug och ställa min VÄLDIGT lockiga Tyra.
Barolo är inte min uppfödning. Han har inget kennelnamn. Hans mamma heter Askimsvikens Lovis och pappan Werner Wix Helge. Pappan med avkommor kan du spana in på Bernerbrukets hemsida! Allt gott! Kram Emelie

http://finarossinas.bloggagratis.se

 
Emelie igen

Emelie igen

25 juli 2009 13:40

Ja Barolo är verkligen vacker och han har ett härligt temperament också! Kramigen

http://finarossinas.bloggagratis.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

25 juli 2009 15:22

läste att ni diskuterade om barolo, o tänkte bara lägga in en liten fotnot, barolos mamma Akimsvikens Lovis är även Lovis Farmor ;) Lovis pappa o Barolo är nämligen halvbröder.

http://www.akiraqueen.com

 
Marianne

Marianne

25 juli 2009 23:37

Jag hoppas att Lovis inte ska vara halt på utställningen i morgon, då hennes bakklo blev lite för kort. Jobbigt med hundar som inte fått lära sig att bli hanterade från valpstadiet. Men man ska aldrig ge sig, även gamla hundar kan lära sig att sitta fint. En bra regel är att INTE klippa klor närmare än 2 veckor inför en utställning, då slipper man hältor på grund av att klotången har tagit lite för mycket. Ett litet klippt jack i pälsen går att trimma bort.
Vi har inte haft åska idag utan ett lagom varmt och skönt väder. Ett perfekt grillväder.
Ibland så är det inte ens dag, det är bara att hoppas på att din dag är i morgon istället.
Lycka till. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards