Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Maria - 28 juli 2009 08:55

Idag vad inte hundarna och jag riktigt överens om när det är uppstigedags eller inte.Som jag berättat innan så ger maken hundarna mat och dom är ute ca 1 timme på morgonen innan han går till jobbet.Därefter brukar de komma upp till mig och sova en timme eller två,men inte idag inte.Våra hundar får inte vara uppe i sängarna eller sofforna,och det har dom blivit lärda sedan de va små och accepterar detta.Men måste erkänna att maken och jag har lite delade åsikter vad det gäller den frågan.Jag tycker det är ganska mysigt när de kryper upp till en i sängen för att gosa en stund.Hundarna går aldrig upp i vår säng när maken ligger i den eller ser dom,men Lovis kommer alltid upp i makens säng när han gått till jobbet,du märker inte att hon har lagt sig där ens.Hon smyger för hon vet ju att egentligen får man inte vara där.Annat är det med Tyzon ,han kommer som en stor studsboll och landar där han landar i sängen.Ligga still och mysa är inget för honom ,nä man ska busa och nafsa matte lite här och där så ger hon med sig och går upp till sist.Dom har ett sk hundrum(marcus gamla rum) som ligger bredvid köket och där finns både sängar och soffor som är deras där dom kan "husera" fritt.Där tar jag ibland en liten middagslur och då har man oftast alla tre hundarna hos sig,väldigt trångt men väldigt mysigt.


Kanske vad det bra ändå att man kom upp lite tidigt idag,för jag har fått mycket saker framför datorn gjorda .Har uppdaterat min hemsida med lite resultat och kritik från i Söndags.http://ellebacken.webs.com/ Är riktigt stolt över mig själv,nu går det nästan som en dans att uppdatera min sida.Jag är sk självlärd vad det gäller datorer och dess funktioner,tycker inte att det är så kul ,men när det blir som man vill då blir man allt lite stolt.Ordbehandling och att flytta texter bla har jag inte kommit riktigt underfund med ännu men det kommer.Och Pernilla som gjort min hemsida kommer och bor här en natt till Ronneby utställningen då ska vi se om hon inte har tid att visa mig den funktionen även den.Lite mer tråkiga datorsaker har även dom blivit avklarade,månadens räkningar!!!

Bokföring och vad det innebär har jag däremot tumme med.Sköter den biten och alla  andra pappers uppgifter som har med vårt företag att göra ,och det gillar jag.Har lätt för siffror och matte samt vill ha ordning och reda,så där passar man som handen i handsken.


Ikväll ska vi meta lite,maken och sonen ska och fiska kräftor till helgen så vi behöver lite mörtar eller någon annan fisk att agna burarna med.Meta är något som jag gillar,en stilla ljummen kväll , bara sitta och "stirra" på flötet det är avkoppling det.Hundarna får tyvärr stanna hemma,har en känsla av att det inte blir något napp om  man har ett gäng badtokiga Berner med.


Tar bort min omröstning ingen riktig respons på den, enbart 11 personer som röstat,och någon ny blir det inte.

Ha en trevlig dag !

Ovido - Quiz & Flashcards