Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Maria - 10 juli 2009 09:25

Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?  Sluta jobb,.och leva livets ljuva dagar 10.5 %  Jobba kvar ,men kanske gå ner i tid 10.5 %   Ingenting 0 %Förverkliga mina drömmar  57.9 %  Ge bort det mesta,och trygga mina barns framtid  21.1 %  Emigrera till ett annat land,och vara anonym resten av mitt liv  0 %

Ja, så här blev resultatet på min 10-miljonersfråga.


Idag är det Fredag och helg igen.Tiden bara rusar iväg tyvärr,för snart är hösten här igen och efter den vintern.Man går och längtar efter  den varma ljusa tiden sommar ,sol, och värme och vips så är den över.

Nu i Helgen har vi marknad här i Ronneb,Tosia Bonnadan,en stor marknad med ca 400-500 marknadsstånd och Axels tivoli för den som gillar det.

Själv åker jag inte karuseller och har aldrig gjort ,mår så dåligt av snurrandet.Har även på "äldre dagar " börjat att bli bilsjuk,spelar ingen roll om jag sitter fram och det är fina raka vägar.Vissa dagar går det bara inte att åka bil,och det är så jobbigt om man har planerat in  en resa och det är en "må illa dag".

Det är därför jag tex håller mig till utställningar som inte ligger alltför långt hemifrån,då kan jag stå ut en stund i bilen,blir jag bilsjuk brukar den förbannade huvudvärken komma i samma veva.

I morgon ska gubben och jag lyssna på ett gäng tokiga skåningar som spelar på Hasslö Musik festival.Joddla med Siv heter dom,spelat en trallvänlig medryckande musik ,med helt galna texter,har nog alla dras skivor och det ska bli roligt att få se och höra dom "live"

Startar en ny omröstning som ni gärna får rösta på om ni vill .


Önskar er alla vänner , bekanta och obekanta en Trevlig helg!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards