Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Maria - 17 juli 2009 11:22

Så vad det Fredag och helg igen,samma dumma kommentar ,vad tusan tar tiden vägen.Denna veckan har tiden gått åt till att göra en grundlig rengöring av hela huset.Har ett stort hus med 3 våningar,det är alldeles för stort för oss nu när vi bara har ett barn som bor kvar hemma.Men jag trivs med huset,kanske inte med läget, det kunde gott ha legat lite mer avskilt.Vi bor ju i ett villaområde med grannar på alla sidor.I och för sig med uppväxta häckar som skyddar mot insyn ,men det skulle vara skönt om det låg lite mer avskilt med skogen som närmsta granne.Vi har bara ett stenkast till skogen och milslånga strövarområde,så man ska kanske inte klaga.

Har varit hos min frissa och tonat håret lite mörkt.Har ju ett långt hår och är en riktig fegis vad det gäller mitt hår.Så detta var enbart andra gången som jag tonar mig ,min frissa kollade det vad 1 år sedan jag tonade mig sist.Går till frissan väldigt sällan,kanske ett par gånger per år och då tar hon en regäl bit.

I går kväll släpade jag med mig maken upp till vår lilla hundbadplats,jag fick locka med att jag tog med en stol så han slapp att stå.En helt underbar kväll,vindstilla ,ljummet i luften och vi var helt ensamma.På vägen hem stannade vi till på ett av mina svampställen och passade på att plocka lite kantareller,inga mängder men några blev det,hundarna fick springa sig torra i den härliga skogen.

I kväll är vi utbjudna till ett par vänner på Sturkö som ligger i Karlskrona skärgård,ska bli riktigt roligt ,har inte varit där innan så det ska bli spännande att se hur det ser ut där.

Avslutar dagens inlägg med lite bilder tagna i går kväll.

Passar på att önska er vänner ,bekanta och obekanta en riktigt Trevlig Helg


Ovido - Quiz & Flashcards