Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Maria - 13 juli 2009 10:21

Ja,så vad det åter Måndag och ännu en intensiv helg är över.

Vi har ju haft en stor marknad här i helgen ,så ett par besök på den har det blivit.

I fredags kväll åkte mannen och jag in till marknaden och tittade lite.Samma saker i varje stånd i stort sett. Kläder,lekasaker ,karameller och annat krimskrams.Men det finns en liten bit av marknaden som det bara är hantverkare på.Såsom handgjorda smycken,olika träsaker mm.Och den biten brukar jag alltid besöka och handla lite saker på.Men i år vad det inget som föll mig i smaken där heller.Så det blev bara lite nya klistermärken till bilen Bernerhuvuden och en ny skylt till grinden.

Lördag morgon tar hundarna och jag en regäl skogsrunda och letar efter lite kantareller,hittar inga större mängder trots att jag har ett flertal ställen att leta på.Det ser ut som om någon varit före mig och plockat,ska ta bilen till ett par andra ställen som jag vet att jag är ganska ensam om att veta om.Men inte idag, det får bli en annan dag så kan jag ta med hundarna samtidigt för ett dopp i sjön.

I lördags kväll var vi ute på Hasslöfestivalen för första gången.Och vi blev så besvikna när vi kom dit.En inhägnad grusplan med en massa lottstånd och karuseller,och en hoper av asfulla tonåringar.Men ,men vi hittade en Pizzeria som serverade pizzabuffe,där tillbringade vi tiden fram till bandet Joddla med Siv började sitt uppträdande.Och det var verkligen värt väntan.Vilket bra uppträdande.Där står vi mitt i ett gungande ,hoppande hav av människor,och sjunger och dansar som tokiga tonåringar igen.Det va då inte sista gången jag såg det bandet ,nä ska kolla var dom spelar härnäst,för fy tusan vad dom är bra!

Vaknade Söndag morgon lite hes, he he!Kan det va allt sjungande Lördag kvällen som orsakar detta tro?Ja säkert.

Carina och Bosse kommer och hälsar på och vi tar ännu en runda inom marknaden.Hittade ett nytt skärp och lite hårda marknadskarameller.

Väl hemma igen har Anthony vårt barnbarn kommit på besök,och mina föräldrar kommer även dom på en visit.Så fram med lite kaffe och kakor och äntligen få sätta sig ner en stund.Fötterna och ryggen värker av allt gående och stående.Vad ska man nu hitta på till middag som räcker till detta oplanerade gäng av besökare.Det får bli ett par små fläskstekar som åker in i ugnen,sköter sig själva och räcker till många.

Tittar runt i trädgården och upptäcker att allt är totalt uttorkat,fram med vattenslangen,vattnar och vattnar,går till slut in totalt uppäten av mygg och tittar på klockan 22.En dusch och stapplar sedan totalt slut in till soffan för en liten stund framför tv.Som vanligt bara skit på den ,sängen kallar.

En bild på skylten som införskaffades på marknaden för att pryda grinden.

Ovido - Quiz & Flashcards