Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Nya grannar och en solig morgon!!!

Av Maria - 22 juli 2009 08:41

Vaknade tidigt i morse av ett himla pratande och skrattande.Vi har fått nya grannar tvärs över gatan,och det stod en flyttbuss som höll på att lassa ut sitt innehåll.Får ta och köpa en liten blomma och kila in och önska dom välkommna.

Igår kväll vad jag nere hos Carina på Eklövens Kennel och gosade lite med hennes små valpar.Dom hade växt dom små liven ,och dom är så fina .Vältecknade och kraftiga små valpar ,trots att de vad så många som 11 stycken.Alla mår bara bra och är livliga och nyfikna som små valpar i den åldern ska vara.Är det någon som är intresserad så finns det fortfarande 1 tik och 1 hane  kvar att tinga,dom är 5 veckor på Söndag.Telenr: till Eklövens 0456-14319

Idag får vi förmodligen besök av Tyzons kull bror Dizel,med matte Jennie.Tror vi ska passa på att hjälpas åt att frisera våra hundar lite,vi ska på en liten inoff på Söndag i Älmhult.Och om 14 dagar är det dags för utställningen i Ronneby,dit har vi nära,ca 5 km skönt ingen lång resa där inte.

Annars flyter livet på i maklig takt här,inga större saker sker här i nuläget,och det kan vara ganska skönt. Har varit lite tråkigt väder nu ett par dagar ,så jag har passat på att röja lite inne och besökt lite för mig ,nya trevliga hemsidor. Har lämnat lite tassavtryck här och där ,och lagt till ett par nya länkar här på min blogg.

Tittar ut, just nu skiner solen från en klarblå himel,vi får väl se hur länge det kommer att hålla i sig.

Ha en fortsatt trevlig dag,på återseende

 
 
Jennie

Jennie

22 juli 2009 12:14

Ja, det kom ju tyvärr något emellan våra utställnings förberedelser. Men men, veckan har ju flera dagar hi hi och det är inte söndag ännu.

Håller med dig, valparna var fina.

Kram kram

http://hooked-on-a-feeling

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

22 juli 2009 12:37

Du har fullt upp som vanligt, men det är ju skönt att ha lite att göra.
Vad mysigt att få gosa med alla valparna.
Lycka till med hundarnas trimning:)

Ha det gott vännen, kjamisar

http://www.bearclaw.se

 
Tina och mamma Tea

Tina och mamma Tea

22 juli 2009 15:14

Så fina bilder på dina hundar ! Attans vad Tyzon växer....kan inte tro att han bara blir 9 månader ju ! Låter trevligt med kantarellpromenader ! Stor lycka-till-kram inför utställningen på söndag !!! Kram !

http://www.bernertea.webs.com

 
Marianne

Marianne

23 juli 2009 15:16

Det är tråkigt väder för de som gillar soliga varma dagar. Något jag själv uppskattade då jag var yngre och orkade ligga på stranden hela dagarna. Men nu så uppskattas de lite svalare vindarna och skogen mer än sol och strandliv. Kan ju bero på åldern.. hi hi
Pälsvård är roligt att pyssla med och här åker det upp en eller ett par hundar på trimbordet i stort sett varje dag. För inte vill man ha okammade ovårdade hundar runt sig. Just nu fäller 6 av 8 hundar så fönen får jobba. Hellre flygande päls utomhus än att dammsugaren ska brinna upp.
Ha det gott så ses vi en dag.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards