Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Tja..lite av varje!

Av Maria - 9 juli 2009 09:11

Nyss hemkommen från en skogspromenad. Hundarna väckte mig tidigt idag.Mats ger dom mat innan han går till jobbet och släpper ut dom en stund,sedan brukar dom komma upp till mig och sova en timme eller två,men inte idag inte.Dom tyckte att 6,45 var en lagom tid att stiga upp på, men där har hundarna och jag delade meningar.Men dom var så envisa ,tänkte att de kanske var nödiga så jag masade mig upp,men inte vad dom nödiga, dom ville bara inte sova längre.Idag är det behaglig temperatur för promenader,vi har 16 grader just nu och molnigt,blir nog regn framöver.

Igår var jag nere hos Carina och hälsade på.Passade på att gosa lite med Sallys valpar,och hjälpte till vid matning och valpfotografering.Att fota valpar förstår jag nu, gör man inte på ett ögonblick inte,dom var som små elvispar.Men några foton blev det till slut.

Har varit och badat med hundarna,och det var så roligt att se Mattis,äntligen vågade han sig på att simma.Han var i vattnet från vi kom tills vi skulle köra han verkligen njöt.Lille Tyzon han simmar och simmar han,och stackars Lovis den fegisen ,hon har gjort framsteg nu går hon i till magen och står och gnäller och gnyr att de andra två ska komma upp till henne.Hon kanske simmar med så småningom.Mysigt att kunna bada tillsammans med hundarna.


Känner för att baka lite idag,vi får se vad jag hittar på.Plockade lite blåbär i går så en eller annan blåbärspaj blir det i alla fall.Och dom där kantarellerna jag hittade härom dagen var jag och plockade.Mums Smörstekta med bara lite salt och peppar uppätna direkt från stekpannan.


Ska passa på att fixa till hundarna lite idag också hade jag tänkt.Alla 3 ska ställas först i Älmhult den 26 Juli på en inoff sedan i Ronneby den 9 Augusti ,Tingsryd den 29 Augusti på en inoff ,och sedan blir det nog Sofiero, vi får se hur allt artar sig.

Ha en bra dag ni alla !!!!!!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

9 juli 2009 19:11

Vad kul att du kunde hjälpa henne med alla valparna ang bilderna, för det kan inte varit lätt att ta bilderna:)
Och vad gott med lite blåbär och inte tala om kantarellerna mmmmm
Ha en skön dag, kjamen

http://www.bearclaw.se

 
Carina

Carina

9 juli 2009 22:54

Tack för hjälpen med valpfoton annars hade det nog inte blivit av denna veckan. Det är ju några att ta bilder på och inte är det lätt.
Hm... ja Blåbärspaj är aldrig fel! Det är nog det godaste som finns...
Kramen Carina & Eklövens gäng

http://www.eklovenskennel.se

 
Therese

Therese

12 juli 2009 00:17

Ja det är inte alltid så lätt att få dom små liven att vara lugna då man ska försöka fota dom..vet hur man har det här hemma då man ska försöka ta nått fint kort på hundarna..allt annat är så intressant:)

http://www.hjrum.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards