Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Ett behagligt liv?????

Av Maria - 8 juli 2009 12:14

I bland fundera jag på hur pass öppenhjärtlig man ska vara i sin blogg.Hur mycket av sig själv och sitt liv och leverne ska eller vill man dela med sig?I alla fall ,jag har varit sjukskriven sedan Augusti förra året pga alla tragiska händelser som inträffade i våra liv -08.Försökte börja jobba igen i Mars månad ,men det gick inte får väl bara inse att man är inte en supermänniska som kan ta allt och bara tuffa vidare i livet.När det vad som värst här hemma med de övriga i familjen vad det jag som var den starka,men när det mesta börjat lägga sig ,då vad det jag som gick in i den berömda väggen.Allt bara rasade.Jag inte kan detta hända mig inte.Men det vad precis vad det gjorde.Och det ska jag säga er att bara helt plötsligt stå helt handfallen och inte ha ork eller lust till något,det vad nog det värsta jag varit med om.Och jag kunde nog inte inse att något var fel,hur konstigt det än låter.Men nu vet jag bättre.Visst är det konstigt att det måste hända något hemskt i våra liv för att vi ska stanna upp och börja fundera vad vi håller på med egentligen.Allt behöver inte vara perfekt,lite skit i hörnen eller något annat som förrut var himla viktigt,bara skiter jag i nu för tiden.Lev livet,vem tackar dig för allt du gör för allt och alla.Och vem vet vad morgondagen har i beredskap åt just dig?Och när det var som värst så hade jag turen att ha den bästa medicinen.....Hundarna!!!!

Dom är otroligt kloka,vad jag lite nere en dag så var dom så lugna så ,och löd minsta vink.Var det en lite bättre dag så var det stoj och stim som vanligt.Att bara gå en skogsrunda mitt i det tysta lugna och bara vara,det är avkoppling för mig,och att sedan ha det bästa sällskap man kan önska sig ett gäng hundar ,ja det är livet på en pinne det.

Skriver detta idag för att jag känner mig så tillfreda med mig själv idag.Ska börja att arbetspröva i mitten av Augusti och jag ser fram emot det.Ska bli skönt om allt kan bli som vanligt igen,och jag blir samma gamla glada ,tokiga Maria igen.Sorgen efter våra anhöriga som gick bort förra året får vi lära oss att leva med ,men den otroliga saknaden finns alltid kvar.Och vi har i alla fall varandra och det tänker vi ta vara på.

Så alla ni som har en massa "måsten" i ert liv som egentligen är helt oväsentliga,sortera bort.Lev livet ,umgås med era nära och kära för vem vet vad som händer i morgon.Det tänker jag i alla fall göra.

Börjar med en gång, med att sätta på mig en god kopp kaffe.....

Ha det bra ni alla .På återseende

 
 
Therese

Therese

8 juli 2009 12:47

Hej! Ja du har alldelens rätt i det du skriver. Man sätter sån press på sig själv. Man ska lyckas med jobbet,ha ett kliniskt rent hem,och alla andra dessa måsten. Om man bara stannade upp ibland,och bara njuta av att göra det man känner och orkar. Har själv hundar och dom är verkligen det som man finner tröst. Min dotter på 8 år känner likadant. Hon kan ha tufft ibland..då tar hon den stora hunden och går ut och går med honom. Vill bara umgås med honom. Hon säger ofta..han är min vän!
Mvh/T

http://www.hjrum.bloggagratis.se

 
Svärdotter !

Svärdotter !

8 juli 2009 13:17

Det är jobbigt men du klarar det:)
alla i er familj är starka, så ni klarar det tillsammans.
Jag bara älskar att komma hem till er på helgerna och andra dagar,jag känner mig så hemmastadd. Ni är allihopa så öppna och välkommande, så man kan inget annat än att tycka om alla.

Kämpa på Maria och jag slår vad om att du kommer att klara jobbet galant !

pussochkram från Lollo

http://www.MsSesssa.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 juli 2009 21:30

För många år sedan insåg jag att jag inte är en supermänniska och att jag faktiskt har rätt att säga nej. Jag började då sortera bort en del måsten, men för varje år som går så inser jag att jag ändå har kvar fler måsten än nödvändigt. Det är bara att inse att för det mesta är det vi själva som skapar de flesta måsten i våra liv. För i grund och botten är de få saker som är nödvändiga att utföra.
Ha det gott och lycka till med att skaffa dig själv mer tid. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Svärdotter !

Svärdotter !

9 juli 2009 02:35

Hejsan !
Japp magen spökar som fasen igen, kom precis hem från sjukhuset faktiskt, dom gjorde samma prusidur i dag, samma prover och samma läkare tyvärr.
De hittade såklart ingenting, det jag med mig hem var ett sår i armvecket och sedan ett tal :
Läkaren: Om du fortfarande har feber och lika ont så kan du komma tillbaka i morgon.
Jag : Och vad händer då?
Läkaren: Ja vi får ju ta nya prover och se vad de visar.
Jag : Så du menar att jag ska behöva göra samma sak som jag redan gjort 2 gånger?
Läkaren: Jaa ... vi måste ju ta prover!
Mamma: Men ni måste ju förstå att det är jobbigt för henne?
Läkaren: Mjo visst... men jag ska se till så att sjuksköterskan kommer och tar ut slangen i armen och sedan kan du åka hem och sova i din egen säng :)

När hon stängde dörren insåg vi allihopa att alla på akuten hade fikapaus, så jag larmade och störde dom i fikapausen och frågade om jag kunde få åka hem, istället för att slösa ännu mer tid på de sjuka sjukhuset som inte gör ett skit !!
Förlåt men jag är så besviken och jag har så sjukt ont :( Känns precis som att dom inte tror på mig eller något :(
Jag mår inte alls bra överhuvudtaget,
Om jag fortfarande har ont om några timmar på dagen så ska jag jävlar ringa ambulansen så att jag får hjälp. Nej men mamma ska ringa till vårdcentralen och se om dom kan ge mig en remiss in till sjukhuset att dom ska ta ett ultraljud eller något.
men jaa. vi får väl se om jag friskat till mig till på fredag, om inte annat så ligger jag kanske på sjukhuset..

Men aa vi hörs kära du och ta hand omm dig och männen i huset :)

PussPuss och godnatt :))

http://www.MsSesssa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards