Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Söndag kväll och Tyzon 8 månader i morgon

Av Maria - 5 juli 2009 21:05

Så vad det Söndag kväll och regnet bara öser ner.Ja inte som igår inte,från kl 18 till kl 24 fullständigt öste det ner.En granne hade mätt upp 55 mm på 6 timmar,och det åskade oavbrutet.Stackars alla människor som var på Diggiloo premiären,det har inte regnat på evigheter och solen har lyst varje dag ,och kvällarna har varit ljummna och fantastiska.Men inte i går inte.Det regnade så att en del människor hade vatten upp till anklarna och varken paraply eller regnställ stod emot regnet.

Nu ikväll tog maken och jag en skogsrunda i regnet med vovvarna,och se på tusan jag hittade kantareller på ett av mina ställen.Ganska många faktiskt men inte så stora, som femkronor ungefär.Låter dom stå ett tag och hoppas att ingen annan hittar dom så att de får växa till sig lite.

I morgon är lille Tyzon 8 månader gammal,han vägde 43 kg nu ikväll.En liten bastant kille ,skulle mäta honom också men hittade ingen tumstock.Varför ligger aldrig mina saker där jag lagt dom?Det går bra att låna saker ,men jag vill att man lägger tillbaka dom där man tog dom.Idag skulle jag kolla på en mobiltelefon som legat på mitt lilla kontor i evigheter,men tror ni att den låg kvar,Nä!!! Hittade den efter en lång stunds letande liggans i byrån i en Eriksson låda ,och vad tusan gjorde den där tro Ja,ja så kan det va.

Avslutar dagen inlägg med lite bilder på Tyzon tagna idag när det faktiskt var en stunds uppehåll,inga kanonbilder men i alla fall.

 
 
jennie

jennie

6 juli 2009 13:16

Ja, tiden går fort den. Tänk att de redan är åtta månader!!
Kantareller redan? De växer säkert ännu mer och ännu fortare av allt regn som kommit under helgen,hihi.

Vi hörs!!

http://hooked-on-a-feeling

 
Carina & Boris

Carina & Boris

6 juli 2009 17:12

Jisses, redan åtta månader!!! Vart tar tiden vägen? Snart dags att visa framtassarna bland Juniorerna. Fina bilder:D

Eklövarna

http://www.eklovenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 juli 2009 11:34

Vad kul att du hittade kantareller:)
Vad stor Tyson har blivit han kommer att bli fin när han är klar:)

Ha det så gott, kjamisar

http://www.bearclaw.se

 
Lolloo

Lolloo

7 juli 2009 16:35

åhh så bra att ni piggar upp mig :) hehe.

Sola, bada och tooosia och umgås med er underbara famnilj, bättre kan det inte bli :) hihi.

Kramar från Lollo :D

http://www.MsSessse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards