Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Maria - 11 mars 2010 08:50

En lite gråmulen morgon idag är det allt,men vi får hoppas att det klarnar upp.När jag kör Marcus till skolan på morgonen åker Flisan med för att vänja sig åka bil.Är det någon av de andra hundarna med säger hon inte ett ljud.Men när hon är själv i bilen ylar hon som den värsta lilla varg  .Idag tog vi en extra sväng,och se idag gick det ganska så bra,hon kom till ro efter en liten stund.I morgon ska vi till vetrinären för en vikt och vaccination av Flisan.

Hanna ringde igår ångående Mattis.Det vad en kraftig Borelia infektion som nu behandlas med Cortison och en 20 dagars antibiotikakur.Vi håller alla tummar vi har, att Mattis snart ska vara frisk och kry igen  .Denna vetrinären nämde inte Horners Syndrom,så vi får hoppas att det "bara" vad en Borelia.Mattis har alltid här hos mig haft Scalibors fästinghalsband,men där ser man att inte det heller hjälper.Det vad faktiskt inte så länge sedan maken hittade en blodfylld fästing på golvet här hemma.Dom förbaskade blodsugarna verkar överleva det mesta,även snö och kyla.

Annars tuffar allt bara på här hos oss,och skönt är väl det.Tycker det har varit så mycket tråkigheter nu ett tag ,så nu är det väl dags att det börjar ljusna lite .Har flera hundvänner som har hundar som inte mår så värst bra just nu,så jag skickar STORA  krya på er kramar till er alla.  

Har även en vännina som har det lite jobbigt just nu,och till dig vill jag säga.Du vet var jag finns ,om det är något jag kan göra .  

Och jag är i alla fall optimist vad det gäller vårens ankomst,den kommer, den kommer .Den tar bara en väldans lång tid på sig år.Ha det bra ni alla bloggläsare och vänner på återhörande!  

Ovido - Quiz & Flashcards