Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Maria - 4 mars 2010 13:36

Här hos oss har vi just nu kalla nätter med 10-12 minusgrader,men helt fantastiskt ,fina ljuvliga, soliga dagar.Men tyvärr hinner det inte bita så värst mycket på snön,som ligger likadan tycker jag .Det ska vara just vid husväggarna ,där har gräset börjat att titta fram.På baksidan av vårt hus har vi sol i stort sett hela dagen och där är lä också.Så där bor vi nu ,hundarna och jag.Har lagt en dubbelvikt gammal matta och en tjock pläd till lilla Flisan att ligga på.En bildserie nedan ,då en snart 11-veckors valp gnager på ett litet märgben,och matte keps har hon fått tag i också.

               


Igår kväll vad jag nere och hälsade på Mattis hos Hanna och Håkan.  Tack för att jag fick komma och för god fika.Han har det bara så bra som en Berner kan ha det.Visst kom han och hälsade glatt när jag kom,men det vad Hanna och barnen han hade koll på vart dom va.Känns sååå skönt.

Husse i huset kom hem idag för att äta lite på middagen,roligt med lite sällskap på dagarna.På kvällar och eftermiddagar är det oftast fullt hus,alltid någon eller några som är och hälsar på.

Avslutar med lite bilder på de övriga hundarna .Ni vet väl att bilderna i bloggen är klickbara,så att man kan se dom i större format om man så önskar det. Ha det gott ni alla !!!


                      


Ovido - Quiz & Flashcards