Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Maria - 12 mars 2010 13:31

Idag har vi regn och 4 plusgrader här hos oss.Det tar hårt på snön ,och mina grannar tror väl inte jag är klok som har skottat gräsmattan  .Men jag har inte skottat ,utan bara jömnat ut alla hålor i snön som har blivit.Nu kan man vistas ute igen ,utan risk att bryta benen av sig. Flisan och jag vad hos vetrinären i morse ,för en vaccination och en vikt.Hon är idag 12 veckor och väger 12,5kg.Tycker att hon är lite tunn, och det höll vetrinären med om.Visst har hon gått upp som hon ska och kanske lite till,men man känner revbenen alltför tydligt.Använder Proplan till Flisan, de andra hundarna äter Royal Canin,har ingen erfarenhet av Proplans foder,men deras rekomederade mängder verkar inte stämma in så bra.

Tyzon han är på gång han.Stackars Lovis får ställa upp, när hans just nu enorma lust faller på  .Hon står där en liten stund medans han försöker förtvivlat,han uppvaktar med kel och gos.Finns det någon som har en tik som ska paras,har jag en vacker hane som VILL!!

Är det inte Tyzon som är på Lovis, så är det Flisan som hänger i hennes öron eller pälsen på bröstet.Jag må då säga att hon är verkligen tålig Lovis,och inte säger hon till sina plågoandar heller.

Har just bokat en stuga i Jönköping,för vi hade tänkt ta en liten lillsemester och samtidigt ställa hundarna på den 3-dagarsutställningen som är i Juni månad.Har ju tankar på att köpa en husbil,men det har lagts lite på is just nu, när vi ska titta på ett nytt hus.Skulle faktiskt ha tittat på en husbil förra helgen.Enligt annons och ägare, hade den gått ca 12000 mil,men när vi körde en koll på vägverket hade den gått 25000 mil  .Så det blev inte av ,och tur var väl det jag menar att man kan kontrollera vissa saker på vägverkets register.

I morgon ska vi på visningen av huset jag nämde,ser verkligen fram mot det.

Annars är detta en helg med inget särskilt inplanerat,men det brukar vara så och sedan blir det fullt upp ändå.

Önskar er alla vänner och bloggläsare en riktigt trevlig helg,vi får hoppas  tittar fram och värmer .


Ovido - Quiz & Flashcards