Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Maria - 31 mars 2010 08:17

Ni har väl trimmat era kvastar ,go vänner?För i morgon bär det av !!!

Jag hade Flisan med mig på jobbet, då jag vad på lönesamtal i Måndags.Och får jag inte löneförhöjning nu ,får jag aldrig.Den lilla loppan charmade allt och alla,såväl personal som vårdtagare.Hon skuttade runt bland rullstolar och rullatorer och den lilla svansen gick som en propeller.Det är något visst att se gamla människor och djur tillsammans,speciellt dementa som jag jobbar med.En människa som är "borta" från omvärlden som har slutat att tala och bara lever i sin egen lilla värld.Skiner upp i hela ansiktet och den "krumma",värkbrutna handen som smeker genom en ullig valppäls.Det gör då i alla fall mig tårögd ska ni veta.Och den där slicken över hela ansiktet, där det finns lite matrester kvar från frukosten,den är speciell den.Flisan gick nästan laget runt bland vårdtagarna på en avdelning,och lät sig mer än gärna lyftas upp i knäna på de gamla.

Tyzon mår inte riktigt bra han.Han började kräkas i går eftermiddag efter vår skogsutflykt, och har hållt på att kräkas hela natten och även nu på morgonen.Vet inte om han åt något olämpligt i skogen ,får hålla ett extra öga på honom.Och vet ni???Hittade en fästing på honom igår,dom är igång allaredan dom förbenad djuren.

Jag hade alla hundarna med igår på skogsutflykten,även lilla Flisan.Gick bara upp på berget här bakom där vi bor.Härligt vad det ,solen sken och det vad näst intill vindstilla,där uppe.Det hade samlats vatten i en liten fördjupning i berget,så det vad som en liten,liten sjö,och jisses vad Tyzon och Flisan hade roligt där.Tyzon han älskar vatten han och tar sig ett bad så fort han kommer åt,men för Flisan vad detta något nytt.Hon skuttade upp och ner i "sjön",skällde på sin egen spegelbild,och hade så roligt så.Tom Lovis, som i vanliga fall avskyr vatten ,gick i med tassarna inspirerad av Tyzon och Flisans lek.Så det vad till att föna hundar när vi kom hem,lite för kallt för att självtorka i denna årstiden.Och som vanligt hade jag inte kameran med ,så synd så synd, för det hade blivit många bra bilder.

I kväll börjar som sagt vad kursen på Bruks,ska bli riktigt roligt! Bra för Flisan att komma iväg från flocken ett tag, och bra för mig att få lite tips och råd och att träffa lite hundtokiga människor.Måste väl erkänna att jag vad lite tveksam först, till att börja allredan med Flisan.Hade väl egentligen tänkt att vänta tills hon i alla fall vad 4 månader,men vi får ta det lungt Maken har fått i uppdrag att ta en långpromenad med de stora när vi är iväg.Han är nu bättre i sitt hjärta,men han behöver få lite bättre kondition ,och vad är då bättre än en långpromenad???

Ha det gott alla goa vänner.Och en riktigt trevlig påsk på er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards