Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Maria - 10 mars 2010 10:19

Igår började dagen grå och trist,men sedan kom solen och det vad riktigt varmt och skönt ute.Vi hade 6 plusgrader och strålande sol som tog hårt på snön.Idag är det grått och trist igen.Men det vad riktigt vackert ute i skogen då det är så fuktigt luft, bildas det rimfrost på träd och buskar.Igår hittade vi ett hus/gård som passar oss perfekt.Ringde mäklaren och bokade en visningstid tills nu på Lärdag.Ligger lite avsides men ändå med "synliga" grannar och en riktigt stor tomt på 15000 kvm,och en stor lada som idag hyser stall och en antikaffär.Ska bli så spännande och se om det eventuellt kan vara något för oss.Trevligt besök fick jag igår eftermiddag, som verkligen piggade upp en, med god fika och massor av skratt.Så framåt kvällen kände jag mig på ett strålande humör igen, efter en lite deppig inledning av dagen. Då ringer Hanna som har Mattis och talar om att Mattis är dålig.Han är slö och hängig och vill inte äta och det liksom skummar när han dricker.Hans ena öga hänger och ser mycket konstigt ut.Dom har ringt jourvetrinär som med enbart hans symtom, kunde tala om att det rör sig om Horners Syndrom.Så idag ska de till vetrinären med honom och kolla upp om det verkligen är denna sjukdom, och vilken behandling som ska sättas in.Har aldrig hört talas om denna åkomma ,så jag sökte på nätet för att läsa lite om den.Kan drabba både människor och djur och ha olika bakomliggande orsaker.Så vi får verkligen hoppas att det ska gå bra, och Mattis blir frisk,pigg och glad igen.Hanna lovade ringa mig när de varit hos vetrinären,och jag håller allt som går att hålla ,att han blir frisk igen.

Lite bilder tagna på Flisan ,i går eftermiddag får avsluta ett lite sorgligt inlägg även denna dag! Tänker på er Hanna och Mattis!!!!!


          

Ovido - Quiz & Flashcards