Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Maria - 14 mars 2010 07:39

Vad ju som sagt vad på en husvisning igår.Men det huset vad inget för oss.Tomten och läget är helt underbart,men där vad ett STORT renoveringsbehov.Då huset är från 1700-talet ,så tyckte maken att det vad inte lönt att försöka sig på en renorvering,på ett hus i så pass dåligt skick.Men men ,det går fler tåg det finns massor av hus/gårdar dom ska bara va till salu också.

Igår hade vi ett underbart väder ,och nu börjar solen komma fram även idag.Gårdagen vad vi ute i stort sett hela dagen,en regäl runda blev de med de stora och en liten "runt kvarteret runda " med lilla Flisan.På tal om Flisan.Hon är en underbar liten gosig,tossig,pigg,matgladoch framförallt glad valp.Allt går bara bra med henne och de övriga.Jag måste säga, att dom har ett stort tålamod som låter henne hålla på.

Igår kväll kom mina föräldrar ner för att äta lite gott och bara umgås och mysa.Tänk att min far vad riktigt maniskt hundrädd,och nu härjar han och busar med hundarna så det står härligt till om det.Men vem kan motstå en gosig Berner?

Mattis har ju som ni vet drabbats av en kraftig Boreliainfektion.Han har ju fått denna smittan här hos oss,så det kändes inte riktigt rätt att Hanna och Håkan skulle stå för vetrinärkostnaderna.Så vi har gjort en "deal" Hanna och jag, att vi står för vetrinärkostnaderna,till dom kommer upp så att de kan utnyttja sin försäkring.Dom har som vi, en hög självrisk på 4500 kronor,så vi drar av den summan på betalningen för Mattis.Huvudsaken att Mattis blir frisk och får den behandling han behöver.

Idag kommer min syster på besök.Hon ville att vi skulle ta hundarna och gå en skogsrunda med lite fika med oss,och det vad jag då inte sen att nappa på.Så det blir det idag, och lite annat smått och gott dyker säkert upp.Ska ta med mig min stora kamera ,och försöka få till lite bra bilder på de stora.Återkommer eventuellt senare under dagen med lite bilder från vår lilla utflykt.

Ha en bra dag ni alla   

Ovido - Quiz & Flashcards