Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Maria - 27 februari 2010 13:27

Boss vad ju som sagt vad och kastrerades igår.Jag bad vetrinären kolla upp hans vänstra ben,då han haltar lite till och från på det benet.Diagnosen han fick angående sitt ben vad inte rolig.Han har en kraftig inflammation,med en förtätning av benet runt armbågsleden,som skelettet svarat på.Vetrinären gav diagnosen FCP, fragmented coronoideus process.En remiss till Läckeby djursjukhus är skriven,för en operation av hans ben där.Kontaktade vårt försäkringsbolag,dels för att reglera summan igår 4200 kr och för att höra mig för om ersättning vid en operation.Döm om min förvåning när jag fick till svar att det inte gäller blandrashundar.Dvs försäkringsbolaget ersätter ingenting,vare sig undersökning,röntgenbilder eller en operation.I deras ögon ska det vara en renrasig hund, som är registrerad i Skk och omfattas av deras eventuella hälsoprogram vad det gäller ras.Ska kontakta Läckeby djursjukhus på Måndag, för att höra mig för vad det gäller kostnad, och om det är garanterat att han blir helt frisk.Inte roligt ,men vi får hoppas på det bästa.

Idag har vi ett härligt väder igen,har varit ute största delen av dagen och skottat snö.Men gick in en liten stund så att lilla Flisan får sova i lugn och ro en stund.Solen har tom tittat fram små korta ögonblick,men inte när jag hade kameran med inte.Ett par halvdåliga bilder bjuder jag på i alla fall.


          

Ovido - Quiz & Flashcards