Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Maria - 8 februari 2010 09:04

En lugn härlig helg är över,och det är åter till vardagen.En helg då man inte har haft en massa måsten eller saker inbokade.I Lördags vad jag och hundarna ute på en tur i skog och mark.Det gick väl bra att ta sig fram där det vad upptrampat,men jisses vad snö det är .På vissa ställen där det blåst upp drivor ,gick snön över knäna på mig.En och annan ofrivillig "snöängel" blev det allt, då det ligger ris under snön som man fastnade i.Men vi kämpade då på ,hundarna och jag i nära 2 timmar.Det är så roligt att se Lovis.Hon sätter full fart ut på fälten, och sätter ned huvudet som ett plogblad och sedan bara springer hon som en tokstolle,så snön yr om henne.

I Söndags tog vi en tur på lite mer lättframkomlig mark.Vi gick runt hela lilla Kallinge,en tur på ca 1 mil.Stannade till hos mina föräldrar för en vatten och kaffepaus.

Maken han har tränat lilla Boss han .Köpte en högfrekvensvisselpipa ,fungerade alldeles ypperligt.Man får ju inte släppa hundarna nu, så en lång spårlina hade han med sig.

I morgon ska jag ut till en väninna med hundarna och vi ska ta en sväng på hennes marker.

På Onsdag kommer en hundvänninna hit,för lite fika,skratt och givetvis hundprat.

På Torsdag är det dags för en Hundpromenad i Karlskrona,samling vid Lisas Sjökrog kl 19.

Fredag styr vi kosan mot Lilla Edet för att hämta hem lilla Flisan.Vi passar på att ta en liten lillsemester maken och jag.Sover över en natt på ett hotell och hämtar Flisan på Lördagen.Blir lite jobbigt tycker jag, att köra fram och tillbaka bara för dagen.Mitt förbaskade huvud gillar inte att åka bil, och sitter man och spänner sig om det kanske är dåligt väglag.Så kommer huvudvärken som ett brev på posten,och det vill jag då rakt inte.Min store son och hans flickvän bor då här och passar de andra hundarna.

Pratade med Hanna, Mattis nya ägare igår,och allt går bara bra .Hon lovade försöka att komma ihåg att ta lite bilder till helgen då hon och Mattis ska på en kurs i drag.

Ett par 7-veckorsbilder på lilla Flisan får avsluta dagens inlägg.

Ha en bra vecka ni alla ,och på återhörande.


    

Ovido - Quiz & Flashcards