Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Maria - 4 februari 2010 08:03

Vi är inte vana här nere, med så mycket snö som vi har fått nu på kort tid.Både kommunen och vi som privatpersoner är dåligt rustade för all snön som kommit.Jag jobbade natten mellan Tisdag och Onsdag,och det snöade och stormade hela natten,slutade inte förrän kl 5 på morgonen.Det vad knappt jag tog mig till jobbet,ja inte för snöovädret utan att min nyckelknippa vad försvunnen.  Sonen kom hem från skolan i Tisdags eftermiddag så säger han ,dina nycklar sitter i dörren.Ok, hade väl glömt dom där när jag varit iväg.Det började närma sig tiden då jag skulle ge mig av och maken ber om nycklarna så att han kan värma upp bilen till mig.Inga nycklar hittar vi.Frågar sonen vad han la nycklarna som satt i dörren när han kom hem,på golvet svarar han, innanför dörren.Då hör det till saken att Boss bär ut allt han kommer över och gräver ner,så även med dessa nycklar.Så hela kvällen i snöstormen gick maken och sonen med varsin räfsa för att försöka finna dessa nycklar,men utan resultat.  Så igår när maken kommer hem för att lämna Boss framåt eftermiddagen(han är med honom när jag sover),så rusar Boss ut i trädgården,och när jag kommer ut har han grävt fram nycklarna och de bara ligger där fram för mina fötter.Tack käre Gud.Alla nycklarna som tex till företaget ,postboxen osv satt just på denna knippa,sådana nycklar som jag inte har några kopior till.Ja,ja ibland tror jag man blir bönhörd.  

Så åter till denna snö.När jag skulle köra hem på morgonen från jobbet ,vad det bara till att skotta fram bilen då plogbilen skottat i den regält.Väl hemma,samma sak fram med skyffeln för att över huvudtaget komma in på tomten.När jag vaknade framåt eftermiddagen ,på med kläderna och hugga tag i den förbannade snöskyffeln igen.Men se då kommmer en "ängel"  En granne nedåt gatan går förbi med sin hund och stannar till för att prata lite.Berättar att de hade köpt en snöslunga och prisade denna uppfinning.Snabb är jag och frågar om vi kan få låna eller hyra denna fantastiska maskin.Javisst, svarar dennna underbara människa,varpå jag bjuder in hennne och hennes hund på en fika i trädgården.Då berättar hon att hennes bror, även han köpt en snöslunga som han vill sälja då han har singel på sin uppfart som snöslunga sänder iväg.Hon talar om att de ska upp till brodern framåt kvällen och erbjuder sig att ta med snöslungan hem till oss så att vi kan titta på den.Jag tackar såååååå mycket.Sonen körde snöslunga här igår kväll så det stod härligt till om det.Det blev precis rent ,ända ner till asfalten.Han tog en sväng ute på gräsmattan runt staketen också .Det ser ganska så kul ut med gångar som små labyrinter i trädgården.  

Annars tuffar allt bara på här hos oss.Pratade med Hanna igår (Mattis nya matte)och hon beröttade att de ska gå på en kurs i drag nästa helg.Bad henne att ta lite foton ,som jag hoppas hon delar med sig av, som vi får pryda ett blogginlägg med framöver.

Mina hundar är snömonster dom,ja det är väl de flesta Berner.Dom har sååååå roligt i all snö och vill knappt gå i på kvällarna.Och nu ett par dagr har det varit så skönt ute med bara ett par minusgrader eller tom plusgrader någon dag.  

Snart är det dags för oss att "ställa kosan" mot Lilla Edet för att hämta hem vår lilla Flisan.Jag har tagit ut ledigt från mitt nattajobb ett bra tag för "vård av valp" .  Ska bli såååå mysigt med en liten valp i huset igen ,det vad ett litet tag sedan sist.

Avsluter dagens inlägg med ett par bilder på Flisan och hennes bror Foppa


    


Ovido - Quiz & Flashcards